گزارش تصویری یک روزنامه انگلیسی از مناسک عاشورایی این کشور در سال های گذشته

یک روزنامه انگلیسی گزارش تصویری را به مناسبت ماه محرم الحرام از مناسک عاشورایی سال های گذشته منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه انگلیسی «بیرمنگام دیلی» گزارش تصویری از مناسک عاشورایی در شهر تاریخی بیرمنگام در یک دهه گذشته را منتشر کرد.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: روز عاشورا یک مناسبت یالانه است که در شهرهای متعدد انگلیس توسط محبان اهل بیت(ع) و تعداد از پیروان مذاهب دیگر به مناسبت شهادت امام حسین(ع) برگزار می شود.

Muslim men taking part in the Ashura festival procession on January 30, 2007, in Glasgow - the date moves each year because months are based on the cycles of the moon

 

در این گزارش آمده است: از ویژگی های این روز، خارج شدن مومنان به همراه موکب های عزاداری است که نوحه های برگرفته از کتاب روضه الشهداء را که حکایت از واقعه کربلا دارد، می خوانند. برخی از مکان های عبادی نیز از روز نهم تا 11 ماه محرم الحرام غذای رایگان می دهند.

A decorated horse representing Zuljina - the horse of Hussain ibn Ali - for the Matami procession in Birmingham in 2015

 

براساس این گزارش، از جمله مهم ترین موکب های حسینی در انگلیس، موکب شهر نیوبری پارک در شرق پایتخت لندن، موکب شهر برادفورد، موکب شهر بیرمنگام است. همچنین راهپیمایی سالیانه ای نیز به نام «موکب عزاداران» در منطقه بالسال هیت برگزار می شود.

Muslim men take part in an Ashura procession in Glasgow in 2007

این روزنامه در گزارش خود آورده است: درحال حاضر برگزاری مناسک عاشورایی امسال به دلیل نگرانی مستمر از شیوع ویروس کرونا در تجمع های بزرگ مشخص نیست.

کد خبر 1085506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha