ظرفیت دستگاه های اکسیژن ساز در جهرم افزایش یافت

رحمانیان با اشاره به افزایش ظرفیت دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستان جهرم، گفت: این افزایش به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر در دقیقه است.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: باتوجه به افزایش بالنده آمار مبتلایان طی روزهای گذشته و راه اندازی بخش های جدید بستری بیماران مبتلا به کرونا احتمال کمبود اکسیژن دور از ذهن نبود.  

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به لزوم تقویت و افزایش ظرفیت اکسیژن لازم بیماران بستری، افزود: در راستای کاهش ریسک افت فشار  اکسیژن و حصول اطمینان بیشتر، یک دستگاه اکسیژن ساز جدید، با ظرفیت ۶۰۰ لیتر به بیمارستان پیمانیه اضافه شد. 

 

به گفته وی، با راه اندازی این اکسیژن ساز، ظرفیت کل اکسیژن سازهای بیمارستان پیمانیه به حدود  ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر در دقیقه می رسد. 

 

رحمانیان اظهار داشت: علاوه بر اکسیژن سازهای بیمارستان، بیش از ٢۵٠  عدد کپسول اکسیژن ۴٠ لیتری فعال در بیمارستان پیمانیه موجود است که در صورت نیاز بلافاصله وارد مدار می شود. 

 

وی با اشاره به اینکه روزانه تعداد  زیادی از همشهریان از خدمات سرپایی بیمارستان و همچنین درمانگاه های ما خدمات درمانی دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: همچنان آمار بالای  بستری بیماران مبتلا، نگران کننده است. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان گفت: ویروس جهش یافته گونه دلتا بسیار خطرناک تر از همه گونه های دیگر است و لازم است عموم شهروندان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دستها را رعایت و افرادی که نوبت تزریق واکسن آنان فرا رسیده است هرچه سریعتر برای تلقیح واکسن اقدام کنند.

کد خبر 1085513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha