برپایی آشپزخانه های اطعام و احستان حسینی در استان مرکزی

مومنی از برپایی ۷۲ آشپزخانه اطعام و احسان حسینی در استان مرکزی همزمان با ماه محرم خبر داد.

«مجید مومنی» ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از برپایی ۷۲آشپزخانه اطعام و احسان حسینی به‌منظور تهیه و طبخ غذای گرم در ایام ماه محرم برای نیازمندان استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امید است در این طرح نیز همچون گذشته شاهد حضور و مشارکت گسترده خیرین و نیکوکاران و مردم مومن و انقلابی استان مرکزی باشیم.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه  طرح اطعام حسینی باهدف تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم با کمک خیران و مراکز نیکوکاری و با رعایت پروتکل های بهداشتی درسطح استان اجرا می‌شود، افزود: مردم خیری و نیکوکار استان می توانند نذورات خود را برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه به مراکز کمیته امداد و نیکوکاری محل خود تحویل دهند.

 

وی به رزمایش اطعام مهدوی اشاره کرد و ادامه داد: خیرین و نیکوکاران استان در رزمایش گسترده مواسات و همدلی در قالب طرح های «اطعام مهدوی» درماه مبارک رمضان و «اطعام علوی» در روزعید غدیر خم مشارکت و همکاری خوبی داشتند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: مردم خیر اندیش و نوعدوست استان مرکزی همواره در همه شرایط یار و یاور امداد بوده اند و امیدواریم در طرح «اطعام و احسان حسینی» نیز شاهد همدلی و همراهی این عزیزان باشیم.

 

مومنی خاطر نشان کرد: خیران می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام حسینی و اهدای نذورات خود به نیازمندان با شماره گیری کد مهربانی #۰۸۶*۸۸۷۷* و واریز وجوه نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

 

تامین کمک هزینه درمان بیماران نیازمند توسط امداد

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های کمیته امداد در راستای کمک به بیماران نیازمند اشاره کرد و گفت: نیازمندان و افراد تحت پوشش در این روزها بیش از گذشته نیازمند یاری و مشارکت همگانی هستند و ما نیز در این ایام فعالیت های گسترده تری را در راستای رسیدگی به نیازمندان انجام می دهیم.

 

مومنی با اشاره به کمک های کمیته امداد استان مرکزی برای تأمین تجهیزات بیماران نیازمند، افزود: به همت حوزه حمایت کمیته امداد استان مرکزی ، از ابتدای سال جاری بیش از ۳۵۵ میلیون تومان بابت تأمین تجهیزات بیماران نیازمند هزینه شده است.

 

وی افزود: این کمک ها با هدف کمک به بیماران نیازمند به منظور تأمین تجهیزات درمانی برای این عزیزان هزینه شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این لوازم شامل تجهیزات پزشکی و لوازم توانبخشی ازجمله ویلچر، تخت، واکر و تشک مواج بوده است، ادامه داد: کمیته امداد تمام توان خود را برای کمک به نیازمندان و توانمندسازی آنان به کار گرفته است.

 

توزیع ۳۵۰ دستگاه کولر آبی بین خانواده‌های تحت حمایت

 

مومنی با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان سال‌جاری تاکنون ۳۵۰ دستگاه کولر آبی با اعتبار یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع شده است، گفت: امید است با این کار توانسته باشیم گره گشای بخشی از مشکلات نیازمندان در این شرایط کرونا و مشکلات معیشتی باشیم.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی توانمندسازی مددجویان را مهم ترین اولویت کمیته امداد دانست و اضافه کرد: کمیته امداد در کنار کمک های نقدی و موردی در راستای توانمند سازی مددجویان تلاش های گسترده ای را انجام می دهد.

 

وی گره گشایی از امور محرومان را امری ضروری و وظیفه همگانی دانست و گفت: پرداخت کمک‌های قرض الحسنه یکی از سنت‌های حسنه در دین مبین اسلام است که از خیران ونیکوکاران تقاضا داریم جهت سرمایه گزاری در صندوق امداد ولایت استان مرکزی برای توسعه فرهنگ خیر و احسان در این سنت حسنه سهیم باشند.

 

ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان از اهداف کمیته امداد

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره ره اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان از مهمترین اهداف کمیته امداد است، گفت: در این راستا دوره های آموزشی اشتغال برای این عزیزان برگزار می شود.

 

مومنی با اشاره به بهره‌مندی مددجویان استان مرکزی از آموزش‌های اشتغال، افزود: در سه ماهه نخست امسال به ۴۹۳ نفر از متقاضیان وام اشتغال پرداخت شده و دریافت کنندگان وام اشتغال، آموزشهای کسب و کار و خودکفایی را فرا گرفته اند.

 

وی ارائه این آموزش ها را راهی موثر در راستای توانمندسازی آنها دانست و گفت: این آموزش ها در نهایت سبب دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی خواهد شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مددجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی می توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند، بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

 

ارائه خدمات الکترونیکی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات کمیته امداد در راستای مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت سلامت مددجویان و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری خدمات کمیته امداد استان مرکزی به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

 

مومنی افزود: مددجویان کمیته امداد استان مرکزی با مراجعه به آدرس اینترنتی e.emdad.ir  و درج کد ملی و شماره شناسنامه، وارد سامانه شده و اقدام به ثبت و ارسال درخواست کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی می‌توانند برای ثبت درخواست خدمات مسکن، انشعابات، بهداشت، خدمات درمانی و بیمه‌ای، وام‌های قرض‌الحسنه، کمک هزینه‌های معیشتی، کمک هزینه ازدواج، خدمات مشاوره و فرهنگی، اشتغال و سایر خدمات به درگاه ثبت درخواست‌های اینترنتی مراجعه کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکان رهگیری و مشاهده وضعیت درخواست توسط مددجویان از طریق این سامانه وجود دارد، گفت: مددجویان گرامی با مراجعه به آدرس اینترنتی e.emdad.ir و درج کد ملی و شماره شناسنامه، وارد سامانه شده و اقدام به ثبت و ارسال درخواست کنند.

کد خبر 1085580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha