آزادگان اسوه هاي مقاومت، صبر، قهرمانان ايثار و ازخودگذشتگي هستند

بازوند، آزادگان را اسوه هاي مقاومت، صبر، قهرمانان ايثار و ازخودگذشتگي دانست كه با تكيه بر روحيه ايمان،اميد و اعتقاد به تحقق وعده الهي و پيوند عميق با آرمان هاي جاودانه كربلا، آرامش، امنيت، سربلندي، عزت و افتخار را براي ايران اسلامی به ارمغان آورند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان در  كرمانشاه؛ در متن پيام هوشنگ بازوند به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی آمده است:

 

۲۶ مرداد ماه روز باشكوه بازگشت قهرمانان مقاومت و ايثار و اسوه هاي شجاعت، رشادت، صبر، ايمان به ايران اسلامي است كه با ايستادگي، جانفشاني و تحمل سختي ها و شكنجه هاي طاقت فرسا، دلاورانه و شجاعانه دوران اسارت را با انسجام و وحدت بي نظير سپري كردند و براي عزت، سربلندي و سرافرازي كشور و آرامش و امنيت مردم با صلابت و اقتدار ازخودگذشتگي كردند.

 

بي شك تاريخ سراسر مباهات دفاع مقدس سرشار از آنات و صفحاتي درخشان و ماندگار است که برگرفته از دينمداري، آزادگي، ايثارگري و ايستادگي است. مقاومت حماسی و دلیرانه ملت بزرگ ایران و فرزندان رشید و برومند این مرز و بوم، دشمن متجاوز را در رسیدن به نیات پلیدش ناکام گذاشتند و عزت، افتخار، اقتدار و سربلندی را برای کشور به ارمغان آورند كه بخش بزرگي از استواري اين تاريخ با عظمت و سترگ ايران اسلامي مرهون آزادگان و ايثارگران دلير و غيور و مجاهدت رزمندگان و فرزندان اين سرزمين است كه به فرمايش رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) اين استقامت عزت و قدرت ملت را به همراه دارد.

 

ورود آزادگان به کشور به عنوان رويدادي حماسي و تاريخي یادآور زندگی قهرمانان و معلماني است كه با تأسي از مكتب حسيني با فداكاري، ازجان گذشتگي و آزادگي و تكيه بر نيروي ايمان و استقامتي برگرفته از اعتقاد به وعده الهي همه روزهاي سخت را با اميد به تحقق يوم الله تحمل كردند و برگي زرين را در تاريخ كشور ثبت كردند و امروز براي جوانان الگو و درسي است كه مي تواند چراغ هدايتگري براي مقابله با مشكلات و سختي ها باشد و به همين دليل يادآوري اين روز براي همگان ضروري است تا پيام صبر و ايثار درك شود.

 

همزمانی سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور با تاسوعا و عاشوراي حسيني يادآور پيوند عميق دفاع سرافرازانه، مقاومت، ايثار، ايستادگي و آزادگي ملت ايران و پايداري و از خودگذشتگي آزادگان، رزمندگان و ايثارگران با آرمان هاي جاودانه كربلا و نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است. امروز نيز اين رمز پايداري برگرفته از دلدادگي و توكل بر معبود يكتا و اشتياق به ايثار و خدمت را براي جوانان تبيين، تشريح و معرفي كنيم و فرهنگ ايثار و شهادت را ترويج دهيم و چه زيبا و شايسته امام راحل (ره) در توصيف اسرا فرموده اند: «اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادى و آزادگان جهان آن‌ را زمزمه مى‌کنند».

 

 

و در این بین؛ کرمانشاه این "سینه ی ستبر و چهره ی زیبای ایران اسلامی"  تا همیشه ی تاریخ مزین به میزبانی قدوم مبارک و استقبال از اولین گروه آزادگان خواهد بود و این میزبانی را بر تارک افتخارات و داشته های معنوی خود ثبت کرده است.

 

 ضمن گراميداشت سالروز ورود آزادگان پرافتخار و نمادهاي صبر، استقامت و پایداری هوشمندانه‌ به كشور و تقدير از يادگاران ارزشمند سال هاي سخت و غرور آفرين و خانواده هاي گرانقدرشان و تبريك به مردم ولايتمدار، مومن، انقلابي و خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران استان كرمانشاه از درگاه خداوند سبحان و رحمان آرزوي سلامتي، تندرسي و بهروزي همه عزيزان را در مسير تحقق آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره)، شهدا، آزادگان و ایثارگران با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب خواستارم.

 بازوند

استاندار كرمانشاه

 

کد خبر 1085583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha