گشت های مشترک کنترل اماکن و اصناف در شهرستان های فارس شدت گرفته است

قاسم پور گفت: با هدف مقابله با شیوع کرونا در موج پنجم و در پی اعلام تعطیلات ۶ روزه در شهرستان های استان فارس گشت های مشترک کنترل اماکن و اصناف با جدیت تمام در حال انجام است و با متخلفات برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (سه شنبه 26 مرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی در استان فارس گفت: در شهرستان داراب اجرای برنامه گشت مشترک کنترل اماکن و اصناف و ... با حضور تیم های «رضویون» وضابطین قضایی سپاه و بازرسان شبکه بهداشت به انجام می رسد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: چهار واحد صنفی شامل مشاوره املاک، مصالح ساختمانی، خشکشویی و آرایشگاه مردانه به علت عدم رعايت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا در داراب پلمب شد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: در شهرستان نی ریز به دلیل وضعیت قرمز تردد بین شهری و استانی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و برگ تردد صادر نمی ‌شود، سفر با اتوبوس برون شهری به یک سوم کاهش یافته است و با هیئات نقض کننده دستورالعمل های بهداشتی برخورد می شود و نذورات  محرم امسال باید به صورت کمک مومنانه باشد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ ها باید مردم را به رعایت دستورالعمل‌ ها در تاسوعا و عاشورا تشویق کنند و تفرجگاه ‌ها و پارک ‌ها و اماکن ورزشی تعطیل بوده و مراسم مذهبی فقط در فضای ‌باز مجاز به فعالیت هستند.

قاسمپور ادامه داد: جریمه ورود به شهرهای قرمز و نارنجی مبلغ ۲ میلیون تومان است و جریمه ‌های کرونایی بعد از ۳۰ روز 2 برابر حساب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در تعطیلات 6 روزه مقابله با کرونا در گراش بیان کرد: تمامی هیئات عزاداری و حسینیه ها در روز تاسوعا و عاشورا در این شهرستان تنها مجاز به برپایی مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ساعت 6 تا 9 صبح هستند و باید از برگزاری مراسم متمرکز خودداری شود.

قاسم پور افزود: مراسم سنتی عزاداری روز عاشورا در گراش لغو شده و مراسم گهواره گردانی و دسته روی کتل و ذوالجناع با هدف جلوگیری از تجمع افراد ممنوع است و نذورات حسینی در ادامه کمک های مومنانه و مواسات و همدلی تا حد امکان باید انجام شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که هیئت یا حسینیه ای مایل به پخت و توزیع نذری در روزهای تاسوعا و عاشورا باشد باید طبق دستورالعمل های بهداشتی و پس از اخذ مجوز معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اقدام به پخت و بسته بندی طعام کند و تنها با هماهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش مجاز به توزیع نذورات در منازل مجاز است و باید از توزیع طعام در مساجد، حسینیه ها و تکایا خودداری شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به وضعیت استهبان و اقدامات انجام شده در این شهرستان گفت: گشت ویژه مشترک بازرسی برای نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا و محدودیت های پیشگیری از کرونا از 25 مرداد آغاز شده و گشت مشترک بازرسی از اصناف با همکاری بازرسین  بهداشت،اداره صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و بسیج اصناف در استهبان به انجام می رسد.

وی ادامه داد:  در قالب اجرای طرح «شهید سلیمانی» در استهبان 41 بازیدید انجام شده و هشت مورد مجموعا شامل اخطار، تعطیلی و معرفی به مراجع قضایی شده اند و به 10 واحد صنفی تذکر و آموزش داده شده است.

قاسمپور اضافه کرد: در قیروکارزین نیز 66 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و 85 بازرسی از صنوف از روز گذشته به انجام رسیده و مجموعا 15 اخطار داده شده است.

وی اعلام کرد: در شهرستان سپیدان نیز از زمان اعلام این تعطیلات 6 روزه، 20 بازدید ازاماکن مذهبی و 500 بازدید از اصناف، 80 بازدید از ادارات، 30 بزدید از بخش حمل و نقل و ... انجام شده است.

معاون استاندار فارس افزود: ایست و بازرسی در محدوده «تنگ تیزآب» با حضور ادارات وعوامل بازدارنده دایر شده است و با خودروهای مختلف مطابق قانون این ایام برخورد و جریمه اعمال می شود.

وی اعلام کرد: همچنین یک آلاچیق واقع در بلوار «صنایع» شیراز  در گشت مشترک با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز وجانشین اماکن و رئیس بهداشت محیط مرکز بهداشت «شهدای انقلاب»  با دستور قضایی پلمب شد.

کد خبر 1085660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha