آزادگان سفیران پرافتخار کشور در زندان های رژیم بعثی بودند

پاکاری آزادگان را سفیران پرافتخار کشورمان در زندان های رژیم بعث دانست و گفت: گیلان بیش از ۲ هزار ۶۰۰ آزاده سرافراز دارد که ۶ درصد از آزادگان کشور را شامل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با فرارسیدن سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی امروز (سه شنبه، ۲۶مرداد) مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان طی تماس تلفنی با آزادگان سرافراز ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن تاسوا و عاشورای حسینی، این روز را به  آنان تبریک گفتند.

 

«عبداله پاکاری» در گفت و گوی تلفنی با تعدادی از آزادگان، صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون استقامت عزت‌مندانه آنان و سایر ایثارگران دانست و بیان کرد: قدردان صبر و پایمردی شما و خانواده‌هایتان در پاسداشت ارزش‌های اسلام و انقلاب که با رنج اسارت همراه بود، هستیم.
 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان همچنین به همین مناسبت امروز در برنامه زنده رادیویی«دریچه» حضور یافت و با اشاره به اینکه آزادگان هم در جبهه و هم در اسارات از ایثار و مقاومت دست نکشیدند، اظهار کرد: آزادگان، سفیران پرافتخار کشورمان در زندان های رژیم بعث بودند.
 

وی 26 مرداد را یک روز بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ این کشور دانست و تصریح کرد: بعضی از آزادگان در زمان اسارات مجروحت جنگ را در بدن داشتند که نشان می دهد که این عزیزان تا آخرین نفس مبارزه و مقاومت کردند تا به اسارت دشمن در آمدند.
 

پاکاری با اشاره به اینکه گیلان بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده سرافراز دارد که ۶ درصد از آزادگان کشور را شامل می شوند، گفت: ۳۵ آزاده گیلانی بیش از ۹ سال در زندان های رژیم بعثی بودند و ۲۴ آزاده در دوران اسارت به فیض شهادت نائل آمدند.

کد خبر 1085676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha