بلایی که طاغوت برسر حب و بغض می آورد/مناجات از لسان پهلوی هم شنیدن ندارد

حجت الاسلام کاشانی گفت: حکومت های ۵۰ ساله پیش از امام حسین علیه السلام سعی داشتند تا حب و بغض مردم را نابود کنند آنها برای آن که مرگ اراده در میان آحاد جامعه پررنگ شود تا می توانستند ظواهر دین را گسترش می دادند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری شب هشتم ماه محرم الحرام  حجت الاسلام و المسلمین حامد  کاشانی خطیب برجسته کشور  همچون شب‌های گذشته  در مجلس عزاداری حضرت عبدالله الحسین  با نوای گرم حاج محمود کریمی واقع در پادگان ۰۶ ارتش به ایراد سخنرانی پرداخت. 

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به لزوم شناخت حکومت های طاغوتی و همچنین عواملی که این شناخت را مخدوش می کند گفت:  بسیاری از افرادی که در زمان امام حسین علیه السلام حضور داشتند  در مواجهه با حکومت طاغوت واکنش نمی‌دادند یا درتشخیص با طاغوت با مشکل مواجه می شدند. کسانی که  حب و بغضشان با مشکل مواجه می شود و مرگ اراده دارند. 

وی افزود:حکومت ها آثار اصلاحی و انحرافی شان پانصد ساله  و بلکه هزار ساله است. حجت الاسلام کاشانی با اشاره به ترویج فرهنگ شیعه طی سالیان اخیر تصریح کرد:جالب است بدانید سیر توجه به تشیع در طی ۴۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.این در حالی است که انتقادات نسبت به کم کاری های فرهنگی به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی  نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ تشیع و انقلاب به اقصی نقاط دنیا  وجود دارد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری پیرو مکتب اهل بیت وجود نداشت  و اکنون با توجه به آن که کاری انجام نداده ایم میلیونی در برخی از نقاط شیعه شدند. همین که برای اولین بار در تاریخ یک فقیه شیعی  قدرت پیدا کرده و ارتش دارد  صدها برابر از علامه امینی ها و علامه حلی ها  شیعه و پیرو مکتب اهل بیت شدند. 

حجت الاسلام کاشانی عنوان کرد: سوال اینجاست که مسلمانانی که در برابر امام حسین علیه السلام جنگیدند آیا فریادهای فرزند رسول خدا را نمی شنیدند و یا نمی فهمیدند که یزید چه آدمی است که اسلام را به باد خواهد داد؟ 

وی افزود: در جواب باید گفت  حکومت آن زمان یعنی بنی امیه  حب و بغض مردم را به هم ریخت تا بتواند  مرگ انگیزه در بین آنها برای تشخیص حکومت طاغوت ایجاد کند. 

این خطیب برجسته تصریح کرد: اگر حب و بغض را از ما بگیرند کار ما تمام است  تا جایی که مرزهای اعتقادی مان سقوط خواهد کرد. اگر  حب و بغض از بین برود مرد ها بی غیرت خواهند شد.  وی افزود: زمانی که حضرت علی  علیه السلام در مسجد فریاد زدند که به ناموس مسلمان و غیرمسلمان تعدی می‌کنند مردم به یکدیگر نگاه می کردند این بی تفاوتی نشان از به هم خوردن حب و بغض است. 

وی خاطرنشان کرد: هر کجا در دین پیشرفت کردیم به علت حب و بغض فی الله  بوده است  و هر کجا  ضعف داشتیم از این دو ضربه خورده ایم. به خصوص بغض فی الله که شرایط سخت تری دارد  وظیفه ایجاد آن بر عهده پدر و مادران است. حجت الاسلام کاشانی بابیان این مطلب که هر معرفتی از شیعه را نمی توان در هرکجا بیان کرد‌‌؛ عنوان کرد: اهل بیت علیهم السلام  از ما هنرمند تر بودند در تبیین برخی از معارف خاص شیعه اما  تقیه می‌کردند. 

وی افزود: آدم وقتی احوال برخی از نواب خاص امام زمان علیه السلام را می‌بیند فکر می‌کند اهل برائت نبودند اما به واسطه تقیه این رفتار را انجام می‌دادند. این خطیب برجسته گفت: حب و بغض که بسیار اهمیت دارد و وجود آن می تواند با درست کند و فقدان آن همه چیز را نابود کند تا جایی که مردم  مرگ تشخیص  نسبت به طاغوت داشته باشند با چند چیز نابود و از بین می‌رود. 

وی افزود: در خاطرات مقام معظم رهبری نقل است که پیش از انقلاب وقتی رادیو را روشن می‌کردم شخص سیدی  به مناجات خوانی و راز و نیاز می پرداخت. رهبر انقلاب می‌فرمودند  من حتی مناجات رادیو پهلوی را نیز گوش نمی کردم. 

حجت الاسلام کاشانی عنوان کرد: بر همین اساس حکومت های ۵۰ ساله پیش از امام حسین علیه السلام نیز با چنین اقداماتی سعی داشتند تا حب و بغض مردم را نابود کنند آنها برای آن که مرگ اراده در میان آحاد جامعه پررنگ شود تا می توانستند ظواهر دین را گسترش می دادند به طوری که در زمان حکومت بنی امیه قراء و مساجد به وفور در جامعه یافت می‌شد و رنگ و ظواهر دین گسترش پیدا کرد. 

وی افزود: اگر قبل از بنی‌امیه در هر خیابان یک مسجد وجود داشت در زمان حکومت آن‌ها سر هر کوچه یک مسجد تاسیس شد. حجت الاسلام کاشانی عنوان کرد: حکومت بنی امیه به دست یزید ملعون خون پاک امام حسین علیه السلام را بر زمین ریخت گویی الله اکبر را نابود کرد. 

وی افزود: حال فرض کنید همه جامعه اسلامی زمان حسین علیه السلام حافظ و قاری قرآن باشند باز هم قرآن و کتاب آسمانی خداوند مهجور است اگر مناره‌های مساجد حکومت طاغوتی بنی امیه "حبل حبل حبل"  میکردندخطرش کمتر بود تا اینکه از این مناره ها صدای الله اکبر به گوش برسد. 

حجت الاسلام کاشانی اظهار کرد: چراکه وقتی از مساجد بنی امیه صدای الله اکبر به گوش می‌رسید و همگان تصور می‌کردند که این افراد مسلمان هستند و  تلقی می‌شود که بنی‌امیه به دنبال اعتلای الله اکبر است. وی افزود: اما  اسلامی که از دستگاه بنی امیه صادر می شد نتیجه اش تایید کننده یزید ملعون و نقد کننده امام حسین علیه السلام بود. 

این خطیب ارزشمند گفت: این ضعف در زمان ما نیز وجود دارد اکنون که شاهد حضور طاغوت هایی همچون آمریکا و اسرائیل هستیم که به زعم من اینها در مقابل طاغوتی که جلوی امام معصوم را گرفتند ناچیز هستند، برای تهیه کالاهای غیر اساسی و غیر ضروری مملکت نیز دست  نیاز نسبت به این کشورها دراز می کنند.  این دست نیاز دراز کردن نسبت به  این کشور های طاغوتی حب و بغض ما را به هم می زند.

 

 

کد خبر 1085692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha