مدافع میهن در جنگ و یاور محرومان در صلح

دقق روحی گفت: هیئت رزمندگان اسلام بندرانزلی مستقر در مسجد گلشن در دهه اول محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) پرداخته و برای کمک به محرومان برنامه ریزی می کند.

«حسن دقیق روحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی از توزیع کمک مردمی و بسته های معیشتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و افزود: در یک سال و نیم گذشته در پنج مرحله بسته های معیشتی به ارزش ۸۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در قالب طرح مواسات و همدلی بین نیازمندان و اقشار کم برخوردار توزیع شده است.

 

مسئول هیات رزمندگان اسلام بندرانزلی اضافه کرد: هیئت رزمندگان اسلام انزلی به هنگام زلزله سی سخت نیز مبلغ یکصد میلیون ریال برای زلزله زدگان سی سخت جمع آوری کرد و علاوه بر این کمک ها برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات و ... نیز برای هموطنان زلزله زده سی سخت در استان کهکیلویه بویر احمد ارسال شد.

 

وی یاد آور شد: هیئت رزمندگان اسلام عاشقان ثارالله از سال 65 در مسجد گلشن انزلی تشکیل شد و از آن تاریخ به بعد از پایه‌های ثابت در برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و فرهنگی بوده و این روزها به برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی مشغول است.

 

*برگزاری مراسم دهه اول محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

وی با اشاره به برگزاری مراسم دهه اول محرم افزود: برای رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم در گلزار شهدا بندرانزلی و با سخنرانی و مداحی همراه است.

 

دقیق روحی تاکید کرد: در تاسوعا و عاشورای حسینی نیز بسته های معیشتی بین افراد کم برخوردار و نیازمند توزیع خواهد شد.

 

*تشکیل هیئت جوانان عاشورایی      

وی با اشاره به تشکیل هیئت جوانان عاشورایی اظهار داشت: هدف از تشکیل این هیئت بازگشت به ارزش‌های انقلاب است تا جوانان شاغل در نهادها و ارگان‌های مختلف را در این هیئت در کنارهم قرار گیرند.

 

دقیق روحی تصریح کرد: طی دوسالی که از تشکیل هیئت جوانان عاشورایی می‌گذرد این هیئت نشست های مختلفی را با شرکت افراد تاثیر گذار برگزار کرده است.

 

*جمع آوری و نگارش کتاب خاطرات جنگ

وی با اشاره به روز ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹، به جمع آوری و نگارش کتابی با مضمون خاطرات فرماندهان و رزمندگان جنگ در این هیات اشاره کرد و افزود: با اعلام فراخوانی به رزمندگان دفاع مقدس در حال جمع آوری و ثبت خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی از زبان فرماندهان و رزمندگان داخل و خارج شهرستان هستیم.

 

دقیق روحی خاطر نشان کرد: فیلمبرداری از راویان این خاطرات با هماهنگی کنگره سرداران و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان انجام شده و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و مدافعان حرم به این صورت ثبت و ضبط می شود.

 

وی تاکید کرد: این مطالب در نهایت به صورت کتابی مدون مدون چاپ و به نسل های آینده منتقل خواهند شد.

 

گفتنی است، هیئت رزمندگان اسلام از هیئت های نمونه و شناخته شده بندرانزلی، استان گیلان و کشور است که علاوه بر اقدامات فرهنگی، کمک های مردمی را جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع می کند.

کد خبر 1085707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha