برگزاری آئین سالیانه مراسمات تاسوعا، عاشورا و شام غریبان مسجد جامع خرمشهر لغو شد

امام جمعه خرمشهر طی بیانیه ای از لغو برگزاری آئین سالیانه مراسمات تاسوعا ، عاشورا و شام غریبان در مسجد جامع خرمشهر به منظور جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، شامگاه (سه شنبه ۲۶ مرداد ماه) «حجت الاسلام محمدجواد عادل پور» در بیانیه برگزاری آئین سالیانه مراسمات تاسوعا، عاشورا و شام غریبان در مسجد جامع خرمشهر را به علت شدت بیماری کووید ۱۹ و همچنین به منظور جلوگیری از انتقال، انتشار و حفظ سلامت و جان شهروندان لغو اعلام کرد.

 

متن بیانیه امام جمعه شهرستان خرمشهر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که به نگارش این متن و عرضه آن به شما سوگواران حضرت سالار شهیدان و یاران با وفایش نائل آمدم، عرض تسلیت خاص دارم به عزادار حقیقی عالم حضرت صاحب الزمان«عج» و مردم شریف نجف الثانی که در تبعیت از أهل بیت و برپایی عزای آن ذوات مقدسه همیشه مثال زدنی و در حافظه تاریخ ماندگار هستند.

 

در این مجال کوتاه فرصت را غنیمت شمرده و از زحمات جهادگران عرصه سلامت و کادر محترم درمان که در کرب و بلای شیوع افسار گسیخته و مهار همه گیری ویروس کرونا، جانانه به یاران حسین بن علی تمسک و اقتداء نمودند تشکر و أجر نَهَم، هرچند رسای قدرتان فقط در نزد صاحب عالم جبران پذیر است.

 

و أما بعد؛ متأسفم که به شما سوگواران اعلام بدارم، با وجود تدابیر فراوان و تلاش خادمان شما در دفتر امام جمعه و مسجد تاریخی و نورانی جامع خرمشهر، سنّت همه ساله سوگواری عصر تاسوعا، روز عاشورا و شام غریبان حسینی برای لبیک به أمر ولایت که دستور به مشارکت در حفظ سلامت مؤمنان و کمک به مهار هرچه زودتر این بیماری همه گیر دادند، لغو گردید، تا مرهمی باشد بر تارک زخمی و غمناک خونین شهر عزیز.

 

إن شاءالله این قدم مورد تأیید حضرت حق و حضرت ولی اللّه الأعظم ارواحنا فداه باشد.

 

کد خبر 1085800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha