برگزاری برنامه های دهه اول محرم در فضای مجازی / کرونا باعث تعطیلی برنامه های  فرهنگی در ایام محرم نشده است

با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت ها در جامعه اما بسیاری از برنامه ها در فضای مجازی و محدودیت برگزار و در حال برگزاری است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،یکی  از راه های تعظیم شعائر حسینی و بویژه عزاداری در ماه های محرم و صفر برپایی و شرکت در مجالس سوگواری و عزاداری است.

 

به همین جهت در این ایام، ادارات و ارگان های  اقتابعه استان اقدام به برپایی مجالس و برنامه های مختلف عزاداری می کنند

 

اما  امسال نیز گرچه همچنان با شیوع کرونا مواجه هستیم اما با تدابیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ دستورالعمل های ویژه  این ایام از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا،ادارات برنامه های خود  با رعایت پروتکل های بهداشتی و بیشتر در فضای مجازی اجرایی کردند.

 

غلامرضا ملکیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن در جامعه و در راستای حفظ سلامت مردم  در حد محدود برنامه  اجرا کردیم.

 

*تبیین و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور افزود: نمایشگاه هنرهای تجسمی تحت عنوان عاشورا  بر گرفته از کار ۱۵ نفر از نوجوانان دختر در شهرستان کنگاور ، با همکاری‌ میراث فرهنگی در محل معبد آناهیتا برگزار شد .

 

وی خاطر نشان کرد: مسابقه کتابخوانی با موضوع  عاشورا برگرفته از کتاب های حضرت امام (ره)که در خصوص عاشور ا است با همکاری دفتر امام جمعه کنگاور در حال برگزاری است.

 

ملکیان تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا باید همه تلاش و همت خود را برای تبیین و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان در برنامه های پیش رو به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم با فاصله‌گذاری اجتماعی به کار ببندیم و بدانیم رعایت این فاصله گذاری در حال حاضر به یک فرهنگ تبدیل شده و ما وظیفه داریم به این فرهنگ توجه کنیم.

 

*لغو برپایی نمایشگاه خوشنویسی در هرسین

 

در ادامه  سیاوش نظری گفت: ویروس کرونا و هشدارهای ستادمقابله با کرونا باعث کنسل و لغو بسیاری از برنامه دهه اول محرم شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرسین افزود:امسال بیشتر برنامه ها در فضای مجازی و با استقبال مردم برگزار و تعدا محدودی نیز با حشور مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

 

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تشدید آن نمایشگاه خوشنویسی کنسل شد و در دهه دوم محرم  برپا خواهد شد.

 

*برگزاری برنامه های دهه محرم در فضای مجازی 

 

عزت اله شریفی با اشاره به برنامه های دهه اول محرم  گفت: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است.ماه مُحَرّم یا محرم‌الحرام نخستین ماه از ماه‌های دوازده‌گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است.


 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب افزود: با توجه به وضعیت شرایط کرونایی در شهرستان و درراستای حفظ سلامت مردم  اکثر برنامه های با تبلیغات گسترده محیطی در فضای مجازی اجرا شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: سال های قبل برنامه های متنوع و مختلفی همچون  نمایشنامه و تعزیه خوانی داشتیم که الان بخاطر شرایط خطرناک کرونایی و پیک پنجم آ هیچ برنامه با حضور و تجمع مردم نمی توانیم اجرا کنیم.

 

شریفی تصریح کرد: امیدورایم به زودی از  شر این ویروس منحوس خلاص شویم و مانند سال های گذشته برنامه ها را با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

 

 

کد خبر 1085821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha