وقتی دین  در خطر باشد، انسان باید از همه هستی خود بگذرد

امام جمعه موقت یاسوج گفت: شهادت امام حسین (ع) به ما آموخت که وقتی دین ما در خطر باشد، انسان باید از همه هستی خود بگذرد تا دینش زنده بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدجواد خاضع» در مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا (ع) یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین هدف حضرت اباعبدالله (ع) از قیام عاشورا که سراسر این قیام درس عبرت است، جامع جمیع فضیلت هاست، درس آزادگی و حریت، امر به معروف و نهی از منکر و درس نرفتن زیر بار ظلم و ستم است که هر کدام را می‌توان ساعت‌ها تفسیر کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: درس هایی که در عاشورا از امام حسین علیه السلام یاد گرفتیم، امیدوارم که حداقل در این ایام این درس ها را مرور کنیم و در زندگی خود به کار ببریم.

 

وی ضمن اشاره به اینکه در قیام کربلا تقابل سپاه نور و سپاه نار بود، افزود: یک طرف همه فضیلت ها و یک طرف همه رذیلت هاست، یک طرف ارزش ها و یک طرف همه ضد ارزش‌هاست.

 

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: شهادت امام حسین (ع) به ما آموخت که وقتی دین ما در خطر باشد انسان باید از همه هستی خود بگذرد تا دینش زنده بماند.

 

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: دین اسلام را حضرت محمد (ص) تاسیس کرد، اما اگر امام حسین علیه السلام نبود کمتر از ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر چیزی از آن باقی نمی ماند.

 

وی یکی از آثار و برکات قیام اباعبدالله حسین (ع) را انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با الگوگیری از این قیام علیه سلطه استکبار و استعمار به رهبری امام عظیم‌الشان انقلاب، بحمدالله پیروز شد.

 

حجت الاسلام خاضع گفت: باید از این پیام عظیم کربلا تاسی و از اهداف بسیار بزرگ و والای امام حسین (ع) تبعیت کنیم.

 

کد خبر 1085844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha