از عظمت ابوالفضل(ع) است که امام معصوم برای ایشان زیارتنامه‌ انشاء می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از برجستگی‌های حیات حضرت ابوالفضل(ع) است که امام صادق(ع) به عنوان یک معصوم برای ایشان زیارتنامه‌ای را انشاء می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی در مراسم سوگواری شب تاسوعای حسینی که در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: از برجستگی‌های حیات حضرت ابوالفضل(ع) است که امام صادق(ع) به عنوان یک معصوم برای ایشان زیارتنامه‌ای را انشاء می‌کنند و این در بین غیرمعصومین کم نظیر است.

 وی افزود: امام صادق(ع) در این زیارتنامه محورهای برجسته قمر بنی‌هاشم(ع)  را مطرح کرده و می‌فرمایند «سلام خداوند، ملائکه و انبیاء مرسل الهی بر تو ای فرزند امیرمومنان(ع)؛ من شهادت می‌دهم که مقابل امام زمان خود تسلیم بودی و امام زمان خود را تصدیق کردی و در مسیر دفاع از دین و امام ربانی سست نشدی».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) در حیات خود با بصیرت کامل حرکت داشتند، عنوان کرد: پیرو اهل‌بیت(ع) باید در برابر طاغوت و باطل ایستادگی کرده و سازش و تسلیم نداشته باشد، وظیفه شیعه است که ارتباط امت با امام را حفظ کند، این کار برجسته‌ای است که بر بستر بصیرت آسمانی و ربانی حضرت ابوالفضل(ع) محقق شده است.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به مفهوم برائت و ولایت در زیارت عاشورا، اظهار کرد: در زیارت عاشورا مساله برائت و حفظ مرزبندی با اغیار تحت عنوان لعن مقدم بر سلام شده است، یکی از مولفه‌هایی که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد سازش‌ناپذیری با دشمن و اولویت دادن ارتباط امام با امت است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بنی‌امیه یک حکمرانی را مقابل حکمرانی نبوی ابداع کردند که امام حسین(ع) مجبور شدند برای نابودی آن همه عزیزان خود را به میدان بیاورند. جامعه مسخ شده بود و دین مردم لباس وارونه بر خود پوشیده بود.

وی افزود: بنی‌امیه نمی‌گذاشتند در جامعه مساله برائت از طاغوت مطرح شود. محبت اهل‌بیت(ع) و ولایت‌پذیری آنها اجر رسالت پیامبر اسلام(ص) بود، از طرف دیگر برائت از طاغوت هم از مسائل اساسی دینی است اما بنی‌امیه اجازه نمی‌دادند از طاغوت صحبت شود و اسلام سازی را تبلیغ می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حکمرانی اموی بر ظلم و زورگویی بود ولایت اهل‌بیت(ع) از طریق حکمرانی بر قلب‌ها وارد می‌شود، ناله‌های امروز بر شهادت حسین(ع) از ولایت ایشان بر قلب‌ مردم نشان دارد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کتابی تحت عنوان «حماسه امام سجاد(ع)» چاپ کردند که نشان می‌دهد چگونه عالمان درباری اموی عنصر محبت به اهل‌بیت(ع) را تحریف کردند، عنوان کرد: ولایت‌ اهل‌بیت(ع) از مهمترین مولفه‌های جامعه دینی است. اما نظام سلطه و طاغوت از تئوریزه‌های سازش حمایت و آنها را برجسته می‌کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم اسلام مقاومت نزد خداوند ارزش دارد نه اسلام سازش، اظهار کرد: حضرت ابوالفضل(ع) صدیقی بود که در عرصه عمل مقابل طاغوتیان ایستادند. حق اهل‌بیت(ع) این است که در مقابل جریان باطل به صحنه پشت نکنید و در عمل از آنها حمایت کنید، اجازه ندهید که جریان باطل در صف شما مومنان رخنه کند.

وی با بیان اینکه وفای به عهد برای مقاومت مقابل جریان سلطه و ظلم نزد خداوند بسیار باارزش است، خاطرنشان کرد: در جریان ایستادگی صدیقین مقابل جریان طاغوت، امام جامعه اسلامی نیاز به یارانی دارند که در مقابل طاغوت از ایشان با ایثار و فداکاری تمام حمایت کنند حضرت ابوالفضل(ع) در این زمینه از بهترین یاوران بودند.

 

 

 

 

کد خبر 1085881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha