رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه مقابله با بیماری کرونا است

کرمیان با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری کرونا بسیار کاهش یافته است گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه مقابله با بیماری کرونا است و استفاده از ماسک نیز موثرترین روش برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری به شمار می‌رود.

«رضا کرمیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: بیش از یک سال است که با بیماری جهانی کرونا درگیر هستیم که این بیماری پیک‌های متعددی داشته و اکنون در پیک پنجم آن قرار داریم.

 

پزشک اورژانس بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک افزود: بیماری کرونا، شکل‌ها و جهش‌های متفاوتی به خود می‌گیرد و آخرین جهشی که شهر ما را درگیر کرده، جهش دلتا است که چند ویژگی متفاوت با سایر جهش‌ها دارد و باید مردم بدانند که بسیار مهاجم محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری کرونا بسیار کاهش یافته است و جوانان باید مواظب باشند چرا ویروس کرونا دلتا آنها را بیشتر درگیر می‌کند اذعان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه مقابله با بیماری کرونا است و استفاده از ماسک نیز موثرترین روش برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری به شمار می‌رود.

 

کرمیان با اشاره به اینکه علائم بیماری کرونا دلتا نسبت به دیگر جهش‌ها تغییر کرده و عمدتا علائم گوارشی است تصریح کرد: مردم باید بدانند که در این فصل سرماخوردگی، آبریزش بینی و بدن درد نداریم، بلکه همه این‌ها علائم کرونا هستند.

 

وی عنوان کرد: لازم است مردم به محض دریافت علائمی از جمله سردرد، تب، بدن درد و علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ، آبریزش بینی و حتی لکه‌های پوستی به همکاران ما در سطح شهر مراجعه کنند.

 

پزشک اورژانس بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک بیان کرد: سی‌تی‌اسکن یک روش تشخیصی بسیار مهم است که از مرگ بسیاری از افراد جلوگیری می‌کند اما مردم باید اجازه دهند تا تجویز آن با نظر همکاران و پزشکان ما انجام شود.

 

وی با بیان اینکه ما هنوز به اوج قله موج پنجم بیماری کرونا نرسیده‌ایم و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم شاهد یک فاجعه خواهیم بود ادامه داد: مدافعان سلامت، جان خود را کف دست گذاشته‌اند و با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند.

 

کرمیان اضافه کرد: سرعت واکسیناسیون نسبت به گذشته افزایش یافته و خوشبختانه گروه‌های سنی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، بار مراجعات آنها کمتر شده است.

 

وی یاد آور شد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند چرا که واکسن‌ها بسیار موثر هستند، اثربخشی بالایی دارند اما مانع ابتلا به بیماری نمی‌شوند بلکه از ابتلا به انواع کشنده و مرگ جلوگیری می‌کنند.

 

کد خبر 1085901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha