۸۵ درصد هیئت های مذهبی قزوین دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند

حجت الاسلام زهرایی گفت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته ۸۵ درصد هیئت های مذهبی در قزوین دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «محمدجواد زهرایی» در خصوص میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئت های مذهبی قزوین بیان کرد: در سال جاری حدود ۸۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان با مجوز و نظارت سازمان تبلیغات در حال برگزاری مراسم عزادرای هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم ها، ۶۰ جلسه توجیهی با مداحان، منبری ها و مسولان هیئت ها داشتیم و دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در اختیار این مجموعه ها قرار داده شد و بنا شد تمهیداتی را برای برگزاری مراسم ها آماده کنند.

 

وی عنوان کرد: شعار ما در عزاداری امسال هم عرض ارادت و هم حفظ سلامت است و در واقع جان و سلامت مردم خط قرمز ماست و تلاش کردیم پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم های عزاداری از سوی هیئت ها رعایت شود.

 

حجت الاسلام زهرایی اعلام کرد: البته ۱۷ تیم سرکشی داریم که هر مجموعه را ۲ بار بازدید کرده اند و در صورت نیاز موارد لازم تذکر داده شده و هیئت هایی که دستورالعمل ها را رعایت کردند، تشویق شدند و تاکنون بر اساس بازدیدی که ما داشتیم و سایر دستگاه های نظارتی بیش از ۸۵ درصد هیئت های مذهبی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و دقت کافی داشتند تا جان مردم به مخاطره نیافتد.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت ترویج نذر سلامت یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که در حال انجام است نذر سلامت است که از منبری ها و مداحان می خواهیم بحث نذر سلامت را مورد توجه قرار داده و نذورات را به سمت حوزه سلامت سوق دهند.

 

کد خبر 1085923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha