تاسوعا صفحه ولایتمداری عباس (ع)/ ویژگی علمدار کربلا که رمز ظهور امام زمان (عج) است

نهمین روز از محرم صفحه ایثارگری حضرت عباس (علیه السلام) است که به آن تاسوعا می گویند و مهمترین درسی که علمدار کربلا به ما نشان می دهد ولایتمداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، کتاب محرم را ورق می زنیم در نهمین روز آن به صفحه ایثارگری عباس (علیه السلام) می رسیم، روزی که به آن تاسوعا می گویند.

 

حضرت عباس(علیه السلام) برای دلدادگان حسینی یک مکتب است و درس گذشت و ایثار و فداکاری را از این بزرگ مردم تاریخ عاشورا همه محبان اهل البیت (علیهم السلام) فرا می گیرند اما مهمترین درسی که علمدار کربلا به ما نشان می دهد ولایتمداری است.

 

ولایتمداری ویژگی است که ما را از سر گردنه های سخت انتخاب و دو راهی حق و باطل قرار نمی دهد، اگر همه جامعه عباس گونه برای حسین زمان خود عمل می کردند امروز شاید بسیاری از هزینه های اجتماعی کاهش می یافت.

 

علاوه بر آن حضرت عباس (علیه السلام) که به دلیل زیبایی در چهره را «قمر بنی هاشم» می‌نامند در تمامی زمینه‌ها مانند جهاد، استقامت و باور دینی بهترین الگو برای جوانان امروز است و در حوزه اخلاق فردی، خانوادگی و اجتماعی نیز یکی از اسوه‌های حسنه است.

 

شاید این ویژگی ها است که وقتی به روز تاسوعای حسینی می رسیم غیرت مردانگی هر دلداده حسینی به جوش می آید و خود را در برابر حریم اهل البیت (علیهم السلام) مسئول می داند، مسئولیتی که باعث شد قرن ها پس از واقعه عاشورا عده ای لباس مدافعان حرم را بپوشند و در سوریه و عراق از حریم آل البیت (علیهم السلام) دفاع کنند تا نشان دهند که غیرت مردانگی عباس (علیه السلام) در رگ های مسلمین جهان جاری است.

 

*حضرت عباس(علیه السلام) نسبت به امام معصوم، دین و مومنان مواسات داشت

«حجت الاسلام عباس گرزین» مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در جمع عزاداران حسینی می گوید: حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)نسبت به دین، امام معصوم و مومنان مواسات داشت و در هر لحظه و هر صحنه و نیاز امام خود را تنها نگذاشت و این مهمترین ویژگی آقایی است که امروز به واسطه آن  دور هم جمع شدیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به تاسی از حضرت عباس (علیه السلام) تاکید کرد و  ادامه داد: رمز ظهور امام زمان (عج الله) مواسات است و اگر شیعیان ما روی عهدی که بستند و اجتماع قلوب پیدا می کردند و قلوب آنها یکی می شد ظهور به تعویق نمی افتاد.

 

حجت الاسلام گرزین متذکر شد: اگر رهبر انقلاب به امر مواسات تاکید دارند نتیجه آن  اجتماع قلوب و دل  ها می شود و ثمر آن به ظهور منجی بشریت ختم خواهد شد.

 

وی ابراز داشت: مجالس حسینی و یا تکریم اباعبدالله حسین (علیه السلام) به اذن خدای متعال بسط و گسترش یافته تا این مواسات روز به روز بیشتر شود و علی اکبر ها  و حسینی ها مثل شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم تکثیر شوند.

 

*در مکتب انقلاب اسلامی هزاران شهدا برای اسلام جانفشانی کردند

این مقام مسئول بابیان اینکه شهدای مدافع حرم را یک عده خائن و نانجیب به پول پرستی متهم کردند ولی این شهدا عباس گونه عمل کردند، متذکر شد: امروز هزاران هزار مثل ۷۲ تن شهدای کربلا تربیت شدند که در انقلاب اسلامی جانفشانی کردند تا از اسلام دفاع کنند.

 

حجت الاسلام «سیدجواد محمدزاده» نیز به ویژگی های حضرت عباس (علیه السلام) اشاره کرد و افزود: حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) دو ویژگی داشت که در زیارت نامه آن حضرت مشهود است، حضرت عباس (علیه السلام) مطیع و بنده خدا بود و دوم اینکه مطیع امام و پیشوای خود بود.

 

این مدرس و استاد دانشگاه ادامه داد: شخصی که در راه بندگی می خواهد حرکت کند باید از قله ولایت عبور کند و کسی که از این محور عبور نکند به مقام بندگی نمی رسد.

 

حجت الاسلام محمدزاده ابراز داشت: وقتی حضرت عباس (علیه السلام) از اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اذن میدان می گیرد این امام همام او را دعوت می کند به آب آوردن و اگر حضرت عباس (علیه السلام) توانست به مقام بابا الحوائج برسد نه برای جنگ آوری و نه برای عبادت و زهد و ریاضتش بود بلکه این مقام به واسطه آن بود که حضرت عباس (علیه السلام) تمام قد و با تمام وجود پا در رکاب امام خود بود و این درسی است که می توانیم از حضرت عباس (علیه السلام) بگیریم.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی یک رکن دارد و آن نیز ولایت است و انقلاب اسلامی با ولایت قوام یافته و رکن اصلی اسلام نیز ولایت است  و لذا می بینیم در آمریکا روزی به نام امام حسین (علیه السلام) داریم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  در آفریقا و نیجریه و کنیا و آمریکا لس آنجلس و نیویورک برگزار می شود و اینها به این واسطه است که ملت مسلمان به امامین خود گره خورده است و این باعث شده در سوریه عراق و فلسطین موفق باشیم و در جنگ 33 روزه علیه اسرائیل پیروز شویم.

 

حجت الاسلام محمدزاده ابراز داشت: ولایتمداری در نظام خانوادگی ما نیز حاکم است و  اگر فرزند از پدر و مادر خود اطاعت کند آن فرزند موفق می شود و اگر این نظام در جامعه و نظام اقتصادی تسری یابد  جامعه ما به تمدن نوین اسلامی همراه با دولت اسلامی خواهد رسید.

 

کد خبر 1085961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha