عاشقان حسینی، صبر و اسقامت آن حضرت را در زندگی جاری کنند/ تحمل سختی در زندگی

آیت الله مظاهری گفت: عاشقان حسینی، صبر و اسقامت آن حضرت(ع) را در زندگی جاری و از او در فراز و نشیب های زندگی الگوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری« در درس اخلاق دهه اول ماه محرم که به صورت مجازی برگزار می شود به موضوع صبر، اسقامت و شجاعت سالار شهیدان و یاران و همراهان با وفایش اشاره کرد و اظهارداشت: ایستادگی و مقاومت آن حضرت در برابر آن همه سختی فقط برای دین و هدایت بشر بود و چگونه حضرت زینب(س) در این جریان به عنوان یک زن همراهی کرد و جز زیبایی ندید.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه صبر در برابر مصیبت، صبر در برابر معصیت، صبر در شرایط سخت و فقر از موضوعات مهمی است که باید بیاموزیم، تصریح کرد: برخی در دوران دارایی قادر به مدیریت اموال خود و جلوگیری از گناه را ندارند و برخی هم در مشکلات و مصیبت ها خود را می بازند.

 

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در شرایط سخت اسارت از حق و حقوق دین دفاع کرد و با آن خطبه خوانی واقعیت ها را روشن و جریان غلط و حکومت ناخلف یزید را برای مردم روشن کرد.

 

*تحمل سختی در فراز و فرود مشکلات

 

آیت الله مظاهری با بیان اینکه شجاعت و استقامت یک درس جدی برای جامعه بشری و عاشقان آن سالار شهیدان است، اذعان داشت: عاشقان حسینی، صبر و اسقامت آن حضرت(ع) را در زندگی جاری و از او در فراز و نشیب های زندگی الگوگیری کنند.

 

وی اضافه کرد: فراز و فرود در زندگی انسان زیاد است و باید این مشکلات را تحمل کرده و نگذارد از مسیر خارج و کم بیاورد.

 

مرجع تقلید عالم تشیع خاطرنشان کرد: بسیاری از این سختی و مشکلات کفاره گناهان است و اثر گناه و مجازات آن را از بین می برد تا در آخرت در جهنم گرفتار نشویم.

 

وی یادآورشد: بر اساس قرآن برخی این مشکلات زندگی به سبب خطا و مشکلات خودمان است و نباید مورد بی توجهی قرار گیرد که اثرات آن خطاها در زندگی روشن می شود.

کد خبر 1085999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha