با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در تاسوعا و عاشورا برخورد می‌شود

آهنی گفت: با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلات کرونا برخورد می‌شود.

«محسن آهنی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: به منظور رعایت حال همشهریان در روز‌های ۲۷ و ۲۸ مرداد مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی نانوایی‌ها باید طبق روال عادی پخت داشته باشند.

 

رییس اداره صنعت، معدن و  تجارت بندر آستارا افزود: در این روز‌ها بازرسی از خبازی‌ها صورت می‌گیرد و هر نانوایی که خودسرانه تصمیم به تعطیلی غیر مجاز گرفته باشد، برابر مقررات برخورد می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: نانوایانی که به صورت خودسرانه اقدام به تعطیلی نانوایی‌های خود کنند جریمه سه میلیون ریالی در نظر گرفته شده و طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان گیلان ۲۰ درصد سهمیه آنها نیز به مدت ۶ماه کسر می‌شود.

 

آهنی با بیان‌اینکه نانوایان در بحث پخت و پز کیفیت و کمیت نان را مد ظر قرار دهند، گفت: نانوایان در ایام تعطیل در خدمت مردم باشند و ساعات کار ابلاغ شده را رعایت وزودتر از آن نانوایی را نبندند علاوه بر آن پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با اشاره به اينكه واحدهای نانوايی مجاز به تعطيلی بيش از ۲ روز در ماه نيستند، افزود: اگر هر نانوايی بدون اطلاع قبلی و به صورت خودسرانه و خارج از ۲ روز تعيين شده نسبت به تعطيلی واحدصنفی خود اقدام كند، ضمن برخورد قانونی بر اساس مصوبه کار گروه فرعی آرد ونان استان گیلان از سهميه آرد آنها بار اول ۵ درصد و در صورت تکرار ۲۰ درصد تا شش ماه  كسر می‌شود.

 

آهنی خاطرنشان‌کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف نظير كم‌فروشی، گران‌فروشی و يا تعطيلی خارج از برنامه از سوی نانوايان مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

کد خبر 1086008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha