برگزارکنندگان مراسم‌های تجمعی اخیر در شهرستان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند

بندری با اشاره به اینکه واکسیناسیون از شنبه آینده در بندرماهشهر از سر گرفته می‌شود گفت: برگزارکنندگان مراسم‌های تجمعی اخیر در شهرستان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «فریدون بندری» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷ مرداد) در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان اظهار کرد: وضعیت کرونایی در شهرستان بندر ماهشهر در حال سیر به سوی وضعیت بحرانی است.

 

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر افزود: با وجود افزایش تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی شهرستان، اما همه تخت‌ها پر شده و بیمارستان‌های شهرستان ظرفیت پذیرش بیمار کرونایی جدید را ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: به همان میزان که آمار مرگ و میر بیماران کرونایی افزایش یافته، سن مرگ و میر در این دسته بیماران کاهش پیدا کرده و این موضوع زنگ خطر را برای جامعه به صدا در آورده است.

 

بندری اضافه کرد: همه باید این خطر را از عمق وجود احساس کرده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دقیق مصوبات ستاد مقابله با کرونا برای خروج از وضعیت موجود کمک کنند.

 

وی به وقفه ایجاد شده در روند واکسیناسیون اشاره کرد و ادامه داد: با اختصاص سهمیه جدید واکسن به شهرستان در روزهای آتی، واکسیناسیون گروه‌های سنی و شغلی هدف از شنبه آینده از سر گرفته خواهد شد.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونا بندر ماهشهر در ادامه با انتقاد از وجود تنها یک مرکز سی‌تی‌اسکن در شهرستان عنوان کرد: وضعیت سی‌تی‌اسکن بندر ماهشهر به هیچ عنوان در شأن این شهرستان نیست و ظرف ۲ هفته آینده بیمارستان‌های نفت و حاجیه معرفی باید نسبت به راه‌اندازی مراکز سی‌تی‌اسکن خود اقدام کنند.

 

بندری از راه‌اندازی مرکز ۳۰ تخته اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در سالن شهید حقگو بندر امام خمینی (ره) خبر داد و ابراز کرد: این اقدام شایسته و قابل تقدیر به زودی به سرانجام خواهد رسید و این مرکز هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی همچنین یادآور شد: تمام افراد زیر پوشش بیمه سلامت تحت پوشش خدمات درمان کرونا قرار دارند و فرانشیز آنها در هر سه مرکز درمانی شهرستان صفر خواهد بود و هیچ مبلغی بابت فرانشیز از آنها دریافت نمی‌شود.

 

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر اذعان کرد: مراکز شهید عمویی بندر ماهشهر و راه زینب بندر امام خمینی (ره) به عنوان مراکز تزریق سرپایی داروهای اختصاصی کرونا تعیین شده‌ و بیماران کرونایی می‌توانند برای تزریق این داروها به این دو مرکز مراجعه کنند.

 

وی تاکید کرد: همه مؤسسات درمانی و پزشکی و داروخانه‌ها موظف به انعقاد قرارداد با بیمه سلامت هستند و مؤسسات و داروخانه‌هایی که فاقد قرارداد با این بیمه بوده دو هفته مهلت دارند نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

 

بندری عنوان کرد: داروخانه‌ها و مؤسساتی که ظرف مهلت اعلام شده اقدام به انعقاد قرارداد نکنند توسط شبکه بهداشت شهرستان به دادستانی معرفی شده و با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

وی در ادامه به نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری دهه اول محرم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اکثریت هیئت‌ها و حسینیه‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با دقت رعایت می‌کنند و مداحان مسائل و نکات بهداشتی را به طور مرتب تذکر می‌دهند.

 

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اخیراً فرمایش کردند جامعه مؤمنی که در هیئت‌ها تجمع و عزاداری می‌کنند بیشتر از دیگران شیوه‌نامه‌های بهداشتی و این مسائل را رعایت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: با وجود رعایت خوب شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری شهرستان، اما موارد اندک و خاصی نیز وجود داشته که بلافاصله به طور گسترده در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی انعکاس پیدا کرده است.

 

بندری اضافه کرد: بنا به اعلام دادستانی شهرستان با برگزارکنندگان و بانیان مراسم‌های اخیر در شهرک طالقانی به شدت برخورد خواهد شد و در این رابطه ۶ نفر تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

 

وی ادامه داد: این مراسم علی‌رغم تعهدات قبلی بانیان آن برگزار شد و تیراندازی‌هایی نیز در آن صورت گرفت؛ بدون تردید افرادی که در این تجمع شرکت کردند و آن رفتارها را از خود بروز دادند عزاداران واقعی امام حسین (ع) نبودند.

 

رئیس ستاد مقابله کرونا بندر ماهشهر عنوان کرد: مصلی نماز جمعه بندر ماهشهر فردا هم‌زمان با عاشورای حسینی به روی دسته‌روی‌ها بسته خواهد بود و نماز ظهر عاشورا نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های ابلاغی و در فضای باز و رعایت فاصله برگزار خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: در دهه دوم محرم نیز به هیچ هیئتی اجازه برگزاری مراسم در فضای بسته داده نخواهد شد و مصلی نماز جمعه نیز در اختیار هیچ هیئتی قرار نخواهد گرفت؛ مواکب و تکایا نیز پس از عاشورا باید جمع‌آوری شوند، مساجد نیز باید مراسمات خود را در فضای باز برگزار کنند.

 

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر همچنین از تداوم محدودیت‌های ترافیکی در این شهرستان خبر داد و افزود: پلیس راهور از ساعت ۲۲ تا ۴ بامداد خودروهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند را جریمه می‌کند و خودروهای پلاک غیر بومی نیز در تمام ساعات شبانه‌روز اعمال قانون و جریمه می‌شوند.

 

وی در پایان با تقدیر از ادارات صمت بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) یاد آور شد: این دو اداره در بحث تأمین نذورات تلاش‌های فراوانی کرده و سهمیه‌های بسیار خوبی را تأمین کرده و در اختیار حسینیه‌ها، هیئت‌ها و تکایا قرار دادند.

 

کد خبر 1086012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha