هیئت ها در مراسم عزاداری ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند

حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید همه از جمله مقام معظم رهبری است و دستورالعملی دارد که هیئات هم ملتزم به رعایت این دستور العمل ها به نحو احسن هستند.

حجت الاسلام «هادی صاحبقرانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، بیان کرد: نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر که با همت شهرداری مشهد، شورای ششم ، شورای هیئات مذهبی و اوقاف استان برپا شده است کاری فاخر و بسیار خوبی است و همیشه خلا آن در مشهد احساس می شد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: هیئت ها همیشه برای گرفتن خدمات در ماه محرم مجبور به مراجعه به چند مکان بودند لذا امسال با ابتکاری که طرح آن سالها مطرح بود اما اجرایی نمی شد، این اقدام مبارک رقم خورد البته هنوز گام اول است و حتما باید اقدامات ویژه تری نیز اتفاق بیفتد.

 

وی با بیان اینکه باید ارائه خدمات به هیئت ها ذیل یک مجموعه برای هماهنگی و هم افزایی صورت گیرد؛ گفت: با این اقدام خدمات بهتر و جامع تر را می توان به هیئات مذهبی ارائه کرد تا آنهایی که برای عزاداری سید الشهدا تمام هم و غم خود را به کار می گیرند، بتوانند با بهترین خدمات کارهای خود را با کیفیت بهتر و بیشتری  ارائه دهند و دغدغه یک سری مسائل از جمله آماده سازی هیئت را نداشته باشند و بیشتر به محتوای بحث هیئت ها بپردازند.

 

حجت الاسلام صاحبقرانی بیان کرد: نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر نقش مهمی در حوزه خدمت رسانی به هیئت ها دارد، قبلا هیئت برای دریافت محصولات فرهنگی و مواد غذایی باید به چند جا مراجعه می کرد اما با آمدن تمام مجموعه ها و دستگاه ها ذیل یک سقف، برای ارائه تمام خدمات به هیئت ها  موجب می شود تا هیئت ها انگیزه بیشتری پیدا کنند و تکالیف خود را به نحو بهتری انجام دهند و دغدغه های آنها نسبت به مراجعات، ایجاد ترافیک و ... کاسته شود.

 

وی در خصوص برگزاری مراسم محرم با توجه به شیوع کرونا گفت: تعظیم شعائر واجب است اما حفظ سلامت مردم جزو واجبات است. به عبارتی ما باید این دو واجب را با یکدیگر جمع کنیم و علاوه بر عرض ارادت به ساحت امام حسین (ع) حفظ سلامت مردمی که در مراسم های عزاداری شرکت می کنند را مد نظر قرار دهیم.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید همه از جمله مقام معظم رهبری است و دستورالعملی دارد که هیئات هم ملتزم به رعایت این دستور العمل ها به نحو احسن هستند.

 

کد خبر 1086038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha