حمایت از حق و مبارزه با باطل از اهداف مهم قیام حضرت سیدالشهدا (ع) بود

حجت‌الاسلام مهدوی به بیان برخی از اهداف قیام ماندگار و حماسه تاریخی حضرت سیدالشهدا (ع) در سال ۶۱ هجری در واقعه کربلا و به ویژه روز عاشورا پرداخت و گفت: حمایت از حق و مبارزه با باطل از اهداف مهم این قیام بوده است.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی اظهار کرد: قیام ماندگار و حماسه تاریخی حضرت سیدالشهدا (ع) در سال ۶۱ هجری در واقعه کربلا و به ویژه روز عاشورا، علاوه بر اینکه از عنصر احساس و عاطفه برخوردار بوده بلکه اصل آن هم بر پایه عقلانیت دینی استوار است.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان به اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: اصلاح امت یکی از اهداف این قیام بوده که حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در وصیت‌نامه کوتاه اما پرمحتوایی که داشت این نکته را فرمود که من از سر هوا و هوس قیام نکرده‌ام و قصد ظلم به دیگران را هم ندارم و در پی پست و مقام و مال دنیا هم نیستم بلکه به منظور اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام.

 

وی اذعان کرد: عنصر امر به معروف و نهی از منکر در قیام حضرت سیدالشهدا (ع) مشهود بوده که فرمود هدف من از قیام امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: احیای سنت پیامبر اکرم (ص) از دیگر اهداف قیام امام حسین (ع) به شمار می‌رود که فرمود شما را به خدا و سنت پیامبر اسلام (ص) دعوت می‌کنم چرا که سنت رسول خدا را بنی‌امیه از بین بردند و بدعت را احیا کردند.

 

وی با بیان اینکه حمایت از حق و مبارزه با باطل از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا بوده است عنوان کرد: از مهم‌ترین اهداف این قیام می‌توان به تشکیل حکومت اسلامی اشاره کنیم که امام حسین (ع) فقط برای شهادت به کربلا نرفت بلکه در پی اهداف بلندی که برگرداندن حاکمیت به مسیر اهل بیت (ع) بود که تحقق این امر، در پرتو تشکیل حکومت اسلامی است.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: مبارزه با جهلی که مردم را در زمان بنی امیه فراگرفته بود از اهداف دیگر این قیام بوده که حضرت سیدالشهدا (ع) باید با این جهل مبارزه می‌کرد و مردم را از گمراهی نجات می‌داد.

 

کد خبر 1086149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha