عشق به اهل بیت و سیدالشهدا حد و مرز نمی شناسد / واقعه عاشورا واقعه تاریخی غیر قابل انکار است

قيام امام حسين(ع) براي تمام مسلمانان راه و مسير قيام بر عليه استبداد و زور را باز كرده است تا جاییکه عشق و ارادات به اهل بیت و سید الشهدا حد و مرز نمی شناسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، قيام عاشورايي امام حسين(ع) نه تنها به اهل تشيع يا اهل تسنن بلكه به تمام مسلمانان و آزاديخواهان جهان تعلق دارد و عامل اتحاد آنان نيز است.

 

براساس این گزارش، ايام شهادت امام حسين(ع) و ياران با وفاي ايشان در آيينه مكتب اهل تسنن جايگاه ويژه اي دارد به طوري كه پيروان اين مذهب در اين ايام از مراسم جشن و شادي و ازدواج خودداري و در قلب خود احساس حزن و به رسم و آيين خويش عزاداري مي كنند.

 

همه آنان امام حسين(ع) و قيام عاشورايي ايشان را باور دارند و اين موضوع يكي از عوامل اتحاد آنان است و پيروان اهل سنت در تمام دنيا احترام و ارادت خاصي براي اهل بيت قائل هستند و ساير ائمه اهل تشيع نيز براي آنان جايگاه ويژه اي دارند و آنان را اوليا خداوند و معصوم تلقي مي كنند.
 

این روزها‬ و‬ در‬ ایام ماه‬ محرم ‬ در بسیاری از‬ مناطق‬ کشور که شیعیان و اهل‌ سنت در کنار هم زندگی می‌کنند، نه تنها ‏اهل‌ سنت به برگزاری مراسم‌های مذهبی اهل تشیع احترام می‌گذارد بلکه آنها نیز آداب و رسوم خاص خود برای بزرگداشت عزاداری سیدالشهدا(ع) ‬ را‬ اجرا‬  کردند.

 

 

*حادثه کربلا از وقایع مهم و به یادماندنی تاریخ اسلام است 

 

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: این ماه از ماه های حرام است و جنگ و جدال و کشتار در آن دو برابر بیشتر از سایر ماه ها گناه دارد، اما افرادی کوردل و دنیا پرست در بهترین‌روز آن یعنی دهم محرم بدترین جنایت را مرتکب شدند و امام حسین(ع) و یارانش را به شهادت رساندند.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود:تمام قيام هايي كه در طول تاريخ توسط مسلمانان در سراسر جهان انجام شده به ويژه انقلاب اسلامي ايران از امام حسين(ع) الگو گرفته اند.

 

وی خاطر نشان کرد: عهدشکنان کوفه با تهدیدهای یزیدیان و عبیدالله بن زیاد ظالم، امام خود را رها نموده و پسر پیامبر را به شهادت رساندند.

 

ماموستا مرادی تصریح کرد:حادثه کربلا از وقایع مهم و به یادماندنی تاریخ اسلام است که مقاصد و مفاهیم والا و پرارزشی را در بردارد. 

 

 *واقعه تاریخی غیر قابل انکار است 

 

ماموستاملا رشید ثنایی در ادامه گفت:  این واقعه موجب محروم شدن آنان از رحمت الهی و شفاعت پیامبر می باشد در حالی که محبت پیامبر و آل ایشان بر امت اسلامی واجب است.

 

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب افزود: این واقعه تاریخی غیر قابل انکار است که امام حسین(ع) با یاران اندک خود به مظلومانه‌ترین وجه توسط یزید بن معاویه، در راه خدا و حفظ دین اسلام در کربلا و روز عاشورا سال ۶۱ هجری به شهادت رسیده و خانواده پاک او که خانواده پیامبر(ص) بود با ظالمانه‌ترین وجه به اسارت گرفته شدند. 

 

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهي از منكر عمده‌ترين عامل براي قيام امام حسين به شمار مي‌آيد، و او را مصمم ساخته تا آخر خط، به راه خود ادامه دهد .

 

*امام حسین(ع) با قیام بزرگ در کربلا درس آزادگی، ایستادگی را به همه آموخت

 

ماموستا سید محمد محمدی گفت: اهل سنت نیز به عنوان یک جناح از جامعه بزرگ اسلامی این جنایت عظیم در حق اهل بیت پیامبر را به شدت محکوم و از عاملین آن اعلام تنفر و انزجار می کنیم و با استناد به سخن پیامبر، هرکس با محبت اهل بیت بمیرد با درجه شهادت می میرد و هرکس با کینه اهل بیت بمیرد به کافری مرده است.

 

امام جمعه شهرستان روانسر  افزود: یکی از درسهایی که هجرت پیامبر به ما می‌آموزد این است که ما نیز اهل هجرت باشیم و آن هجرت نیز هجرت از گناهان و بدی ها به سوی حسنات و نیکی ها است.

 

وی خاطر نشان کرد:امام حسین(ع) با قیام بزرگ در کربلا درس آزادگی، ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم برای همه ما دادند و نشان دادند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و شهادت امام حسین (ع) نزد اهل سنت، نمونه ای از فداکاری و دفاع از حق و تلاش امام حسین(ع) برای احقاق حق از ظالمان است .

کد خبر 1086181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha