نگارستان ایران در عاشورای حسینی غرق در ماتم شد

امروز گلستانی ها با برگزاری مراسم عزاداری و سوگواره های حسینی ارادت خود را به سید سالار شهیدان (علیه السلام) نشان دادند و نگارستان ایران غرق در ماتم حسینی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، نوای «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»، «سقای حسین سید و سالار نیامد» از هر کوچه و پس کوچه شهر بلند است و بانگ یا حسین(علیه السلام) زلزله ای بر تن مومنان این شهر انداخته و اینها بیانگر آن است که امروز عاشورا است.

 

جنس روضه حسینی در عاشورا فرق می کند، گریه ها بلند تر می شود، چشم های بسیاری از مومنان کم مانده که خون شود از غمت و بگویند ای زینب (سلام الله علیها) شرمنده از آن هستیم که بی حسین شدی و ما حسینی نشدیم.

 

عاشورا روز معرفت شناسی است، عاشورا یعنی آنکه بدانیم یزید زمانه ما کیست و اگر حسینی عمل نکنیم قطعا در گودال قتلگاه باید شاهد بریدن سر حقیقت زمان باشی و اربا اربا شدن پیشوای عالم را باید در رو به روی چشمت به نظاره بنشینید.

 

از این رو است که عاشورا زمین هم فریاد می زند و از آنکه برخی چشمانشان را به حقیقت و خورشید انکار ناپذیر اسلام بسته اند مویه می کند.

 

آنهایی که در روضه های حسینی و پای منبرهای محرمی پیاله ای از حقیقت حسینی را چشیدند در عاشورا حس غریبی دارند، برخی باورشان نمی شود که در بلاد اسلامی اینگونه فرزند 6 ماهه پیشوای مسلمانان عالم را سر بریده باشند، برخی می سوزند از آنکه قمر بنی هاشم شرمنده طفلان بنی هاشم شد.

 

امروز مردم نگارستان ایران با برگزاری مراسم عزاداری و سوگواره های حسینی ارادت خود را به سید و سالار شهیدان(علیه السلام) نشان دادند و گلستان در روز عاشورای حسینی یکپارچه غرق در غم و ماتم شد.

 

تمامی هیئت ها و عزاداران تلاش کردند که با رعایت پروتکل های بهداشتی در این روز هر طور شده خود را به مراسم های سوگواری برسانند چرا که هیچ کسی نمی خواست دهم محرم را از دست بدهد و از این رو روز عاشورا مراسمات عزاداری شلوغ تر از روزهای دیگر بود.

 

بی راهه نیست که امام خمینی (رحمه الله علیه) فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 

حجت الاسلام «سید رضا طاهری» مسئول دفر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان می گوید: شناخت قرآن و معرفت قرآن میسر نمی شود مگر با اهل البیت (علیهم السلام) و این اختصاص به شیعه ندارد و در حدیث ثقلین نیز ذکر شده است.

 

وی تصریح کرد: قرآن و اهل البیت (علیهم السلام) هیچگاه از هم جدا نمی شوند و اگر کسی به آن تمسک به این دو بجویید  هرگز گمراه نمی شود.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: باید قرآن و عترت را در کنار هم داشته باشیم تا گمراه نشویم و اگر کسی اینگونه به سراغ قرآن برود تمامی دستورالعمل های زندگی را می تواند بدست بیاورد.

 

حجت الاسلام طاهری بابیان اینکه در مسائل اخلاقی و حکومتی و سیاسی می توانیم به قرآن تمسک بجوییم، ابراز داشت: اگر کسی به ایات قرآن آشنا باشد و ارتباط با کلام اهل البیت (علیهم السلام) داشته باشد می تواند نحوه برخورد با دشمن را بیاموزد.

 

مسئول دفر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به واقعه روز عاشورا اشاره کرد و متذکر شد: امام حسین (علیه السلام)  در سخت ترین شرایط در برابر دشمن کوتاه نمی آمد.

 

این مقام مسئول به شناخت امام زمان تاکید کرد و افزود: اگر کسی می خواهد معارف عمیق قرآن را درک کند باید طهارت باطنی داشته باشد و این طهارت را کسی بدست می آورد که خداوند به آن گواهی داده باشد و لذا باید به سراغ پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) برویم.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تسلیت عاشورای حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ماه محرم فرصت مغتنمی است که خداوند به برکت ایثار و فداکاری امام حسین(علیه السلام) و اصحاب باوفایش در اختیار ما قرار داده است، محرم و واقعه عاشورا دانشگاهی به وسعت تاریخ است که می تواند درس های فراوانی برای شایسته بودن و شایسته زیستن و داشتن حیات باعزت به ما بیاموزد.

 

«غلامرضا منتظری» ادامه داد: باید ماه محرم و آیین سوگواری و مراسم شور و شعور عزاداری حسینی را زنده نگه داریم چراکه دستاوردهای معنوی فراوانی برای همه ما دارد اما با توجه به شرایط کرونایی در مراسم سوگواری حسینی باید به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی پایبند باشیم تا زمینه شیوع کرونا را فراهم نکنیم، همانطور که مقام معظم رهبری نیز به این مهم تأکید کردند.

 

وی تصریح کرد: کرونا از لحاظ اقتصادی، بهداشتی، روحی و روانی و آرامش جامعه آسیب های بسیاری را به کشور متحمل می کند لذا مراسم سوگواری حسینی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود تا سلامت مردم حفظ شود.

 

امسال با توجه به محدودیت های کرونایی در برگزاری سوگواره های حسینی از ابتکارات جدیدی استفاده شد و بخشی از هیئت ها تصمیم گرفتند در روز عاشورا نسبت به برگزاری رژه موتوری و خودرویی اقدام کنند.

 

همچنین سوگواران حسینی در فضای مجازی با هشتگ های #حب_الحسین_یجمعنا /#پیام_حسین /#برای_حسین و غیره این روز را گرامی داشتند.

 

کد خبر 1086184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha