تخت خالی برای بیماران کرونایی وجود ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت بسیار خطرناک است و تخت خالی برای بیماران کرونایی در استان وجود ندارد.

«جواد اقازاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: متاسفانه با توجه به قرار گرفتن استان در وضعیت سیاه کرونایی، در حال حاضر هیچ تخت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی وجود ندارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزود: کادر درمان خسته اند و با توجه به فشار بسیار زیادی که به مراکز درمانی و کادر درمان استان وارد شده است، باید به هموطنان به یکدیگر رحم کنند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد :تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی، بخش های مراقبت های ویژه و همچنین استفاده کنندگان از دستگاه ونتیلاتور روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه هر روز نیز آمار مرگ در استان بالا می رود که اتفاقی بسیار بسیار نگران کننده است.

 

وی با بیان اینکه کرونا با هیچ کس شوخی ندارد، تصریح کرد: ظرفیت تحمل سیستم درمانی استان در آستانه رسیدن به حد نهایی خود است و این زنگ خطری برای مردم و مسئولان است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: یکی از تصاویر آزار دهنده در استان، تجمع مردم برای دریافت واکسن کرونا است که باید تدابیری اندیشیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی باید به صورت مداوم و کامل رعایت شود، گفت: شخص مبتلا به ویروس کرونا که نیازمند بستری در بیمارستان است، تخت، پرستار، دکتر و دارو لازم دارد که باعث افزایش فشار بر سیستم درمان می شود.

 

آقازاده در خاتمه خاطرنشان کرد:  تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی ( مبتلا یا مشکوک به کرونا) در آذربایجان غربی از هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته که رقمی بسیار نگران کننده است.

کد خبر 1086214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha