مداومت بچه های مسجد در اجرای طرح مواسات

بچه های عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر اجرای طرح مواسات مثل سال گذشته مداومت داشته و با بکارگیری ظرفیت های گسترده مردمی این کار را ادامه می دهند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: طرح مواسات و همدلی، اقدامی به موقع و سرنوشت سازی که به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط سخت اقتصادی و شرایط ویژه کرونا اجرایی شد و نقش مهمی در گره گشایی از زندگی مردم داشت.

 

این طرح که با مشارکت خیرین، افراد نیک اندیش و جوانان اجرایی شد طی چند مرحله با توزیع بسته های حمایتی به سرانجام رسید ولی با گذر زمان در بخشی از مناطق سرعت آن کم و کم رنگ شد و به همین سبب رهبر معظم انقلاب اسلامی باز توصیه کردند که این طرح ادامه داشته باشد و مساجد به تعبیر معظم له بهترین مکان و مرکزیت خوبی برای این جریان است.

 

کانون های فرهنگی و هنری به عنوان قرارگاه مهم تصمیم گیری فرهنگی مساجد در یک شبکه به هم پیوسته این جریان را هدایت خواهند کرد و بزودی شاهد اتفاقات خوبی مثل سال های گذشته خواهیم بود.

 

این اتفاق بزرگ با محوریت مساجد شکوه و جلوه خاصی از کارکردهای مسجد و نقش آفرینی کانون های فرهنگی و هنری است که باید با توان و ظرفیت بالاتری هدایت و راهبری شود.

 

*توزیع گوشت نذری در بین نیازمندان با محوریت کانون های مساجد

 

یکی از اقداماتی که در این روزها با محوریت کانون های مساجد انجام گرفته است، توزیع گوشت نذری با مشارکت خیرین و محوریت کانون فرهنگی و هنری حضرت خدیجه(س) بوده که بر اساس اعلام رئیس ستاد فهما از سال ۹۸ تا ذی الحجه سال ۱۴۰۰، 351 هزار و 520 بسته به وزن ۵۲۸ تُن و ارزش ریالی ۵۳ میلیارد تومان میان محرومان توزیع شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» افزود: همزمان با دهه ولایت و امامت امسال   ۱۱۱ تن و به ارزش ریالی حدودا  ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای رونق سفره محرومان توزیع شد.

وی با بیان اینکه این طرح در ماه محرم نیز اجرایی می شود اضافه کرد: 27 تن گوشت قرمز در  ۱۰ استان کشور توزیع شده است.

 

سهم استان اصفهان از این میزان گوشت قربانی برای توزیع در بین نیازمندان بیش از هفت تن بوده که امسال توسط بچه های مسجد در بین خانواده های آسیب پذیر توزیع شده است.

 

مدیر ستاد فهما استان اصفهان با بیان اینکه هفت هزار و 800 بسته در بین گروه آسیب پذیر توزیع شده، گفت: این خانواده ها جز نیازمندان، اقشار آسیب پذیر در شرایط سخت کرونایی وایتام بوده اند.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» ادامه داد: این کار در 6 مرحله انجام شد که در هر مقطع زمانی تعدادی از شهرستان ها پوشش داده شده است.

 

*مشارکت فعال کانون های مساجد در طرح مواسات

رواق همدلی یکی از رواق ها و از جمله فعالیت های فعال سال گذشته کانون های مساجد بود که به گزارش ستاد فهما کشورمشارکت 14 هزار و 365 کانون فرهنگی هنری را به دنبال داشت و استان اصفهان بیش از هزار و 300 گزارش و فعالیت را توسط کانون های مساجد ثبت کرد.

 

کمک های خیرخواهانه و توزیع بسته های معیشتی و مواد بهداشتی از جمله فعالیت های این مراکز فرهنگی و هنری بود که امسال نیز ادامه دارد.

 

مساجد مرکز مهم اجرای طرح مواسات و همدلی در سراسر کشور بودند که در بخشی از مناطق استان اصفهان این اقدام به صورت مشترک با دیگر نهادها نیز انجام شده است.

 

ارزش گذاری جمعی از اقدامات صورت گرفته این کانون ها در دسترس نیست اما می توان به نقش بی بدیل و اثرگذار آن ها اشاره کرد که بر رفع نیازها و ارائه خدمات توجه و تاکید داشته اند.

 

مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این این خصوص نقش مهمی داشته اند و توانسته سهم خود را در احیا کارکد مساجد که گره گشایی از مردم یکی از جلوه های آن است روشن کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این خصوص گفت: در دوران سخت کرونا و وضع نابسمان اقتصادی مساجد پویا و فعال فعالیت های فرهنگی و هنری و همچنین خدماتی را اجرایی کردند که طرح مواسات جلوه ممتازی از این حرکت بود.

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» یادآورشد: این حرکت سازنده با مشارکت بچه های مسجد و همکاری خیرین، هیات امنا مساجد و روحانیون تداوم خواهد یافت.

 

*فعالیت های جدید و مورد نیاز جامعه با محوریت مسجد

محوریت مساجد در هر محله ای مورد انتظار است تا فعالیت های مهم با مرکزیت این مراکز دینی انجام و محقق شود و به همین خاطر فعالیت های جدید و مورد نیاز جامعه مثل طرح مواسات و همدلی باید از کانون های مساجد شکل بگیرد.

 

بسیاری از متدینین با مشاهده این جریان و حرکت هدفمند به نقش و کارکرد کانون های مساجد پی بردند و اعتماد جامعه به این مراکز افزایش یافت.

کد خبر 1086375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha