۲۲ هزار و ۸۰۰ تن چای خشک در کارخانجات شمال کشور تولید شد

جهانساز از آغاز چین سوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران خبر داد و گفت: تاکنون و طبق آمارها ۲۲ هزار و ۸۰۰ تن چای خشک در کارخانجات شمال کشور تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» امروز (جمعه 29 مرداد) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: چند روزی است که چین سوم برگ سبز چای در سطح باغات گیلان و مازندران آغاز شده است و روزانه بین 800 تا هزار تن برگ سبز توسط چایکاران شمالی برداشت می‌شود.

 

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمالا تا پایان چین سوم حدود 25 تا 30 هزار تن برگ سبز چای از باغات دو استان گیلان و مازندران برداشت شود تصریح کرد: تاکنون چیزی حدود 105 هزار تن برگ سبز چای توسط چایکاران گیلانی و مازندرانی برداشت و از آنان خریداری شده است.

 

جهانساز 55 درصد از برگ سبز خریداری شده امسال را درجه یک و 45 درصد را برگ سبز درجه دو دانست و ابراز داشت: ارزش برگ سبز خریداری شده از چایکاران گیلانی و مازندرانی هم بالغ بر 595 میلیارد تومان برآورد می‌شود از طرفی تاکنون حدود 478 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده است.

 

وی مجموع پرداختی به چایکاران را حدود 81 درصد اعلام کرد و با اشاره به اینکه مابقی مطالبات چایکاران به زودی و به تناوب به حسابشان واریز می‌شود اضافه کرد: تاکنون دولت حدود 90 درصد و کارخانجات چایسازی نیز حدود 70 درصد از قدرالسهم خود را به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت کرده‌اند. 

 

رئیس سازمان چای کشور از باقی ماندن میانگین 20 درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران سخن گفت و عنوان کرد: آن چیزی که در چین سوم و تابستانه بسیار اهمیت دارد دقت در برگ‌چینی و کیفیت بالای چایسازی توسط کارخانجات است تا بتوانیم در کنار تولید، جوابگوی بازار مصرف باشیم.

 

جهانساز در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه مقدار چای خشک توسط کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران تولید شده است خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسیده تاکنون بالغ بر 22 هزار و 800 تن چای خشک در کارخانجات شمال کشور تولید شده است که انتظار داریم مقدار آن تا پایان فصل برگ چینی همچنان افزایش پیدا کند.

 

کد خبر 1086447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha