شرایط ایمن برای برگزاری مسابقات جام دریا فراهم است

دریادار دوم طاهری با بیان اینکه شرایط ایمن برای برگزاری مسابقات جام دریا فراهم است گفت: مسابقات و ارتباطات دریایی نیازمند ایجاد شرایط ایمن درعرصه دریا است لذا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش خود را برای فراهم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، دریادار دوم «عبدالوهاب طاهری» در حاشیه دیدار فرماندهان ناوهای کشورهای روسیه، آذربایجان و قزاقزستان اعزامی در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات جام دریا در دو بخش ساحل و دریا انجام می شود و شناورهای ما آمادگی لازم برای شرکت در این مسابقات را دارند.

 

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) انزلی با اشره به تمرینات سخت و فشرده نیروهای ایرانی جهت حضور در این مسابقات تصریح کرد: این مسابقات می بایست در محیطی امن و بدون هرگونه مشکلات برای شرکت کننده ها برگزار شود و کشور ما بعنوان میزبان می کوشد با رعایت پروتکل های بهداشتی این مسابقات در فضایی مطلوب برگزار شود.

 

وی در خصوص این نشست نیز گفت: مسائلی از جمله نحوه اجرای مسابقات و شیوه نامه های حاکم بر این مسابقات در این دیدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 

ارشد نظامی آجا در گیلان بر ایجاد تعاملات بیشتر فی مابین کشورهای حوزه حاشیه دریای خزر تاکید کرد و افزود: این مسابقات فرصت خوبی برای تبادل فرهنگی و آشنایی کشورهای حاشیه خزر با فرهنگ ایرانی اسلامی است.

 

فرمانده ناوگان و سرپرست تیم اعزامی روسیه پذیرش میزبانی این دوره از مسابقات توسط ایران را مورد تقدیر قرار داد و تصریح کرد: هماهنگی این مسابقات به توان زیادی نیاز دارد، خدمه ما بالاترین توان خود را در این راه بکار خواهند بست.

 

آدمیرال «سرگئی پترویچ» نیز در این جمع خبری اظهار داشت: سطح این مسابقات همتراز با سطح مسابقات المپیک است و شرکت کنندگان تمرینات سخت و فشرده ای در این زمینه داشته اند.

 

وی هدف اصلی را نزدیکی کشورهای حاشیه خزر دانست و اضافه کرد: ما مطمئنیم این مسابقات همچون مسابقات دوره های پیشین در بالاترین سطح برگزار می شود.

 

ناخدا دوم «حبیب خلیل اف» فرمانده ناوگان و سرپرست تیم اعزامی آذربایجان تصریح کرد: این مسابقات همکاریهای بین دو کشور ایران و آذربایجان تقویت می کند و تعاملات بین دو کشور دوست و همسایه را گسترش می دهد.

 

ناخدا دوم «دانیار خایرشوف » فرمانده ناوگان و سرپرست تیم اعزامی قزاقستان با تقدیر از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جهت میزبانی این مسابقات گفت: امیدواریم مسابقات جام دریا در بالاترین سطح برگزار شود تیم ایران  برنده این رقابت ها باشد.

   

کد خبر 1086452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha