متاسفانه امروز کمتر به مساجد نگاه اجتماعی و فرهنگی می شود

حجت الاسلام میررحیمی با اشاره به کارکردهای مساجد گفت: متاسفانه امروز مساجد کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

حجت الاسلام سید حسن میررحیمی، امام جماعت کانون فرهنگی هنری شیخ علی بنیمان بیداخوید یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: این روز یادآور کارکردهای اصلی مساجد در دوره های مختلف در اسلام است.

وی بیان کرد: در صدر اسلام مساجد به عنوان جایگاه اصلی برای تصمیم گیری های اساسی در جامعه بود و بسیاری از مساجد را به عنوان پایگاهی برای اسلام و برنامه ریزی در این مسیر می شناختند.

امام جماعت کانون فرهنگی هنری شیخ علی بنیمان بیداخوید یزد ادامه داد: در اوایل انقلاب نیز شاهد این کارکردهای مساجد بودیم به نحوی که در زمان اعزام به جبهه های حق علیه باطل به خوبی مساجد به عنوان پایگاهی برای وحدت جامعه ایفای نقش می کرد.

حجت الاسلام میررحیمی بیان کرد: اما متاسفانه امروزه این کارکردها به نحوی به فراموشی سپرده شده است و کمتر در برنامه های فرهنگی شاهد توجه به مساجد هستیم.

وی گفت: اگر این مکان مقدس به فراموشی سپرده شود شاهد عدم موفقیت در برنامه های فرهنگی خود خواهیم بود ولی در صورتی که در برنامه های فرهنگی خود پیوست مساجد را داشته باشیم به خوبی می توانیم مساجد را از حضور جوانان پر کنیم.

کد خبر 1086631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha