برنامه های فرهنگی بایستی با پیوست مساجد اجرا شوند

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اهمیت نقش مساجد در جامعه اسلامی گفت: برنامه های فرهنگی بایستی با پیوست مساجد اجرا شوند.

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد به مناسبت روز جهانی مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گفت: امروز مساجد نیازمند برنامه ریزی فعال و حضور پرشور اقشار مختلف مردم است.

وی افزود: برای این که بتوانیم کارهای اساسی و اصلی مساجد را احیا کنیم باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در جهت جذب جوانان و نوجوانان در این مسیر گام برداریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: روز جهانی مساجد بهانه ای برای توجه بیشتر به این مکان مقدس است تا بتوانیم مسجد طراز اسلامی  را به جامعه معرفی کنیم.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: هدف ما احیای کارکردهای مساجد است و باید در این مسیر بتوانیم با برنامه ریزی صحیح و جامع به مرور زمان این کارکردها را احیا کنیم.

وی ادامه داد: زمانی مساجد نقش محوری در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی داشتند و بسیاری از موفقیت ها نیز از این طریق به جامعه ما رسیده است ولی متاسفانه امروز کمتر شاهد این کارکردها هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: امروز اگر می خواهیم مساجد ما رونق گذشته خود را بدست بیاورند باید برنامه ریزی کرده و با حضور فعال امامان جماعت دراین مسیر حرکت کنیم.

کد خبر 1086601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha