دستور رئیس‌جمهور برای افزایش سهمیه واکسن به خوزستان/ افزایش ۵۴ درصدی موارد فوتی کرونا در استان

ابول‌نژادیان از افزایش ثبت بالاترین شمار بیماران بستری مبتلا و فوتی های کرونا در خوزستان خبر داد و گفت: در این راستا رئیس‌جمهور دستور داد سهمیه واکسن به خوزستان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» عصر امروز (شنبه ۳۰ مرداد) در حاشیه نشست ستاد کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نسبت به هفته گذشته کل موارد ابتلا به کرونا در خوزستان ۶ درصد و موارد بستری چهار درصد افزایش داشته و موارد فوت نیز ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه روز گذشته باز هم بالاترین رکورد مراجعه به مراکز درمانی با مراجعه بیش از ۱۰ هزار بیمار ثبت شد افزود: تداوم روند صعودی مراجعه بیماران هشدار جدی برای افزایش شمار بستری و فوتی در روزهای آینده است. 

 

وی با اشاره به اینکه مراجعه روزانه به مراکز درمانی در یک ماه و نیم پیش ۲ هزار نفر بود که در ۲۴ ساعت اخیر این عدد به ۱۰ هزار و ۷۰ بیمار رسید اضافه کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این تعداد نیز بالاترین میزان در طول همه‌گیری کرونا است و از این تعداد ۵۰۰ بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

ابول‌نژادیان وضعیت بیماری در استان را کماکان نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی برای مهار موج فعلی افزایش سرعت واکسیناسیون است که امروز در جلسه ستاد ملی کرونا از سوی استاندار خوزستان از ریاست جمهوری درخواست شد سهمیه واکسن بیشتری به خوزستان اختصاص پیدا کند که با موافقت و دستور آیت الله رئیسی هم همراه شد و امیدواریم با افزایش سهمیه واکسن بتوانیم جمعیت بیشتری را در استان واکسینه کنیم.

 

کد خبر 1086799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha