دولت مالک شرکت هفت تپه است/دولت باید مقدمات پرداخت حقوق کارگران را فراهم آورد

حشمتی مهذب درباره رأی دادگاه مبنی بر خلع مالکیت خریدار شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: رئیس قوه قضائیه دستور ابلاغ کامل رأی را صادر و تأکید کرد که اکنون دولت مالک شرکت هفت تپه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد جواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران شب گذشته (شنبه ۳۰ مرداد) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره رأی دادگاه مبنی بر خلع مالکیت خریدار شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: رئیس قوه قضائیه دستور ابلاغ کامل رأی را صادر و تأکید کرد که اکنون دولت مالک شرکت هفت تپه است و باید مقدمات اجراء، انتقال شرکت و تأسیسات را به دولت و اقدامات لازم مربوط را انجام دهد.

 


وی با بیان اینکه رأی جدیدی صادر نشده است و مفاد رأی قبلی به طرف های مربوط ابلاغ شد، افزود: برای اجرای رأی، نمایندگان دولت در جلسات مختلف دعوت شدند و با دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای رأی گفت و گو و مذاکره شد و دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی، آمادگی خود را برای اجرای کامل مفاد رأی اعلام نکردند.

 


رییس کل دادگستری استان تهران درباره درخواست اعاده دادرسی یکی از مسئولان شرکت هفت تپه هم گفت: مسئولان شرکت طبق قانون، این حق را دارند و این فرآیند در جای خود مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت اما رأی قطعی کنونی باید اجراء شود و دولت مکلف به اجرای آن و تحویل گرفتن شرکت است. تاکنون دادستان کل کشور از طرف رئیس قوه قضائیه مأمور به مدیریت و نظارت این شرکت بوده است تا حقوق کارگران پرداخت و کارها بر طبق مقررات انجام شود.

 


حشمتی مهذب با بیان اینکه از این بعد دولت باید مقدمات اجراء و انتقال و وظایف قانونی خود مبنی بر مدیریت شرکت و پرداخت حقوق کارگران را انجام دهد، گفت: دولت تا پیش از ابلاغ این رأی, زیر بار اجرای مفاد آن نرفته یا نتوانسته است اما به هر حال این رأی قطعی است و باید اجراء شود.

کد خبر 1086828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha