۸۳ درصد عزاداران محرم در خراسان جنوبی از ماسک استفاده کردند

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ۸۳ درصد عزاداران محرم در خراسان جنوبی از ماسک استفاده کردند، گفت: تاکنون میزان پوشش واکسیناسیون کرونا نوبت اول در استان ۳۲.۶ درصد و نوبت دوم ۱۰.۸ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۳۱ مرداد) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر هفت شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه همچنان روند بیماری کرونا در استان را افزایشی ارزیابی کرد و افزود: در هفته گذشته ۳۹۲ بیمار بستری داشته‌ایم و مثبت روزانه ما به صورت میانگین ۱۷۳ نفر است.

 

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد گروه هدف بالای ۶۰ سال در استان خراسان جنوبی واکسینه شدند.

 

به گفته وی در سطح کشور میانگین تزریق واکسیناسیون دز اول به افراد بالای ۱۸ سال ۲۷ درصد است در حالی که این رقم در خراسان جنوبی به ۳۲.۶ درصد رسیده است. همچنین در کشور ۹ درصد جمعیت و در خراسان جنوبی ۱۰.۸ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی یک ماه گذشته از ۸۲ فوتی ناشی از کرونا در خراسان‌ جنوبی ۷۷ نفر در محدوده سنی بوده‌اند که می‌توانستند واکسن تزریق کنند اما ۵۴ نفر آنان هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده‌اند.

 

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: هشت نفر از متوفیان نیز دوز اول و ۲۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده بودند.

 

وی با اشاره به احتمال داشتن بیماری زمینه‌ای در بین متوفیانی که واکسن تزریق کردند، گفت: همچنان واکسن در برابر کرونا تا حد زیادی ایمنی بخش است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام دهه اول محرم، افزود: نتایج بررسی‌ها از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میان عزاداران استان از ابتدای محرم تاکنون نشان می‌دهد که حدود ۸۳ درصد از عزاداران و ۸۹ دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم از ماسک استفاده کرده‌اند.

 

 

کد خبر 1086904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha