طبخ و توزیع ۱۰ هزار پُرس غذای گرم بین عزاداران حسینی

به همت فعالان کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) روستای مشوکی شهرستان سربیشه همزمان با دهه اول محرم امسال ۱۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین عزاداران حسینی توزیع شد.

«حسین خسروی» رابط کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) روستای مشوکی شهرستان سربیشه به خبرنگار شبستان گفت: همزمان با دهه اول محرم، ۶۴ راس دام (گوسفند) به منظور طبخ غذای گرم و توزیع بین عزاداران اباعبدالحسین (ع) در روستای مشوکی ذبح شد.

 

وی به پخت ۱۰ هزار پُرس غذای گرم در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: از شب پنجم محرم، عزاداران حسینی در دو وعده نهار و شام، با غذای گرم به صورت بیرون بر، پذیرایی شدند.

 

خسروی از اجرای گروه تعزیه خوانی روستای سرچاه تازیان در عصر تاسوعا خبر داد و گفت: این تعزیه با استقبال مردم در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا شد.

 

وی توزیع یک هزار ماسک به منظور جلوگیری از ابتلای عزاداران به بیماری منحوس کرونا را یادآور شد و گفت: همچنین در راستای کاهش دغدغه های مردم از ابتلا به بیماری کرونا، به همت جوانان روستا، یک قطعه زمین تسطیح و عزادارای ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در این مکان باز برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام عزاداری‌ها، به همت اهالی روستا و با مشارکت جوانان و اعضای کانون، لایه روبی از استخر روستا برای تامین آب بهداشتی انجام شد.

 

 


 

کد خبر 1086949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha