۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دوز واکسن کرونا در استان ایلام تزریق شد

استاندار ایلام با بیان اینکه تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دوز واکسن کرونا در استان ایلام تزریق شده است، گفت: با توجه به تعطیلی ۶ روزه کشور با هدف کاهش ابتلا و نظارت بر اصناف و بازار امیدواریم تا اخر هفته شاهد عبور از پیک پنجم کرونا در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام،«محمد نوذری» روز یکشنبه در ستاد استانی مبارزه با کرونا استان ایلام اظهار کرد:  تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دوز واکسن معادل ۳۰ درصد در استان تزریق شده و ۲۰ هزار دوز دیگر وارد شده و با پیگیرهای مداوم در حال رایزنی برای دریافت دزهای بیشتر هستیم.

 

استاندار ایلام ادامه داد: هم اکنون ۴۴۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و این روند به شکلی ادامه دارد که کار ما در حوزه درمان سخت تر می شود و پزشکان و کادر درمان خسته هستند.

 

وی با اشاره به اینکه پارک ها، اماکن تفریحی، آرامستان ها و رستوران ها بجز رستوران های بیرون بر همچنان باید تعطیل و پاساژها و بازار نیز با رعایت پروتکل ها و نظارت باز باشند، گفت:  همکاری همه اعم از مردم، اصناف، بازار و غیره در این مدت مناسب بوده و امیدواریم بازار و اصناف که قشر آسیب پذیری هستند همچنان پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

 

نوذری یادآور شد: با توجه به تعطیلی ۶ روزه کشور با هدف کاهش ابتلا و نظارت بر اصناف و بازار  امیدواریم تا اخر هفته شاهد عبور از این پیک باشیم.

 

وی در خصوص برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین نیز افزود: با توجه به درپیش بودن مراسم اربعین در صورت برگزاری این همایش باید یک برنامه ریزی مدون و کشوری از سوی ستاد ملی کرونا تصویب شود.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در صورت عدم برگزاری اربعین نیز قطعا با ترددهای غیر مجاز برای ورود به کشور عراق روبرو خواهیم بود و باید در این خصوص نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

کد خبر 1087077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha