۱۴ میلیارد تومان اعتبار جدید به نهبندان اختصاص یافت

بیکی گفت: ۱۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان اعتبار جدید به بخش های آب، راه و عشایری نهبندان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (31 مرداد) در دومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که در راستای ابلاغ اعتبار جدید به بخش های آب و راه تشکیل شد، اظهار کرد: ۱۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان اعتبار که در سرجمع 15 درصد اعتبارات استان است به عنوان سهم شهرستان نهبندان اختصاص یافت.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیشترین نارضایتی های مردمی به دلیل وضعیت نامطلوب جاده های روستایی و آب است، افزود: برای روکش جاده های اصلی و فرعی و راه های روستایی باید تمهیداتی اندیشید.

 

وی همچنین از اتصال 6 روستای جدید (چهار فرسخ، بیچند، علی رئیس، محمد آباد، سلطان آباد و سمافات) به مجتمع آبرسانی قدمگاه خبر داد و گفت: به منظور تامین آب پایدار این روستاها با توجه به جمعیت قابل ملاحظه، چاه آب این روستاها باید از حالت دستی و سنتی خارج و به مجتمع متصل شوند.

 

وی تصریح کرد: مدیران شهرستانی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نهبندان، باید پیگیر اعتبارات ملی باشند چرا که برای محرومیت زدایی اعتبارات خوبی دیده شده است.

 

فرماندار نهنبدان با بیان اینکه امسال در حوزه راه ها از 50 میلیارد اعتبار استانی، 9 میلیارد تومان یعنی بیش از ۱۸ درصد اعتبارات استان در شهرستان توزیع می شود، ادامه داد: همچنین 9.9 درصد اعتبار در حوزه آب و فاضلاب و ۱۸.۳۴ درصد در حوزه عشایر توزیع می شود که در مجموع 15 درصد اعتبار علاوه بر اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان تزریق می شود.

 

بیکی از ابلاغ سه میلیارد و 994 میلیون اعتبار جدید به حوزه آب و 9 میلیارد و 187 میلیون تومان اعتبار به حوزه راه های شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: همچنین یک میلیارد و 834 میلیون تومان اعتبار جدید به حوزه عشایری نهنبدان ابلاغ شده است.

 

لازم بذکر است این اعتبار در پروژه های مختلف توزیع که مهمترین آنها شامل مجتمع آبرساني سمک به منظور اصلاح شبکه و تکمیل مخزن آب روستای میغان با اعتباری بالغ بر ٨٠٠ میلیون تومان، مطالعه و آبرسانی به مجتمع آبرسانی تیغدر فاز اول به منظور آبرسانی به روستاهای لیسکی، بورگان بالا و پایین و دره کوران با اعتباری بالغ بر ۴۵٠ میلیون تومان، مجتمع آبرسانی قدمگاه فاز دو برای شروع آبرسانی به روستاهای چهارفرسخ، بیچند، علی رئیس، سمافات، محمدآباد و سلطان آباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان، کاهش هدررفت شبکه آبرسانی و احداث مخزن روستای محمودعلی ۸۱۰ میلیون تومان، ارایه خدمات پشتیبانی عشایر اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 834 میلیون تومان، نگهداری و بهسازی راه های روستایی چهار  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می شود.

 

همچنن برای تکمیل راه روستایی برک، سلطانی و مهل آباد یک میلیارد تومان، برای تکمیل راه روستایی گرم تمام ده ٩٣٠ میلیون تومان، برای تکمیل راه روستایی کجی نمکزار  یک میلیارد و ٧٠۰ میلیون تومان و برای تکمیل راه روستایی گرو- چشمه زرد با اعتباری بالغ بر 897 میلیون تومان پیش بینی شده است.

 

 

کد خبر 1087097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha