برگزاری طرح ملی «ترنم فهما» در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان

ابدالی پور گفت: طرح‌های ملی «ترنم فهما» ویژه آموزش و توانمندسازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فصل دوم «شکوه مادری» در راستای تکریم مادران نمونه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان برگزار شد.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: گام نخست طرح ترنم فهما هم‌زمان با ماه ذی‌الحجه آغاز شده است و در گام نخست آن برنامه‌های آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی ویژه مدیران مسوول و اعضای برتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: هدف از اجرای این طرح این است  که زمینه لازم برای ارتقای علمی و عملی نخبگان فرهنگی مساجد فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه اجرای گام نخست این طرح ملی تا پایان آذر امسال ادامه دارد، افزود: آموزش مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این طرح پیش‌بینی‌ شده است.

 

ابدالی پور ادامه داد: پس از پایان این مرحله در خصوص میزان مشارکت مدیران و اعضای کانون های فعال استان بررسی‌های لازم انجام می‌شود و از کانون‌های برتر در دهه فجر تجلیل خواهند شد.

 

وی درباره شرایط اجرای این طرح در فضای مجازی با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور نیز اظهار داشت: دوره‌های در نظر گرفته در این طرح به صورت مجازی و حضوری تعریف شده‌اند و در صورتی که شرایط لازم برای اجرای برنامه‌ها به صورت حضوری مهیا نباشد، آموزش‌ها با کیفیت مناسب در بستر مجازی دنبال می‌شود.

 

ابدالی پور اظهار کرد: هم اکنون 425 کانون فرهنگی هنری فعال در استان لرستان وجود دارد.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، شناسایی  کشف استعدادها و پرورش آنها از مهم ترین اهداف و رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 

کد خبر 1087121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha