از اجرای رزمایش مومنانه در محرم حسینی تا ترویج ازدواج آ‌سان در یک کانون روستایی

کانون شهید درسته یکی از کانون های فعال استان کرمان است، این کانون روستایی در ترویج ازدواج آسان میان جوانان گام های بلند در شهرستان کهنوج برداشته است. به همت این کانون مسجدی ۷ هزار پرس اطعام حسینی میان محرومان در محرم توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون فرهنگی هنری «شهيد اسحق درسته» در جوار مسجد امام زمان(عج) کهنوج استان کرمان یکی از کانون های  مسجدی فعال در استان کرمان است که در طرح ملی ایران قوی نیز فعالیت های شاخص و موفقی داشته است، یکی از رویکردهای فعالیتی این کانون فرهنگی هنری انجام فعالیت های مختلف و اطعام حسینی و رزمایش مواسات در ماه عزای حسینی بوده است.

 

حجت الاسلام «موسی سالاری»،در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق درسته مسجد امام زمان(عج) شهرستان کهنوج استان کرمان جنوب اظهار کرد: به مناسبت ماه محرم هفت هزار غذای نذری پخت و در میان اقشار محروم تحت پوشش توزیع شد. همچنین ۱۰ راس گوسفند و چهار راس گاو ذبح و گوشت آن میان اقشار محروم توزیع شد.

 

 

 

 

طرح توزیع نان رایگان در قالب طرح «نان مهربانی» یکی دیگر از برنامه های کانون شهید درسته مسجد امام زمان(عج) است، به گفته مدیرکانون فرهنگی هنری شهید درسته کهنوج به همین منظور تعداد ۵۰۰ قرص نان در منازل نیازمندان تحویل داده شده و علاوه بر این نیز ۲۰۰ کیسه آرد در بین نیازمندان توزیع شده است.

 

 

 

از دیگر فعالیت های خیرانه کانون شهید درسته که به همت گروه خیریه شهید سلیمانی انجام می شود،حمایت از جوانان در شرف ازدواج نیازمند است. حجت الاسلام سالاری در این زمینه گفت: با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ۱۳ نفر جوان نیازمند جهیزیه تهیه و از سوی موسسه خیریه حاج قاسم سلیمانی به سایر زوجین کمک جهیزیه اهدا شد.

 

وی افزود: يک جلد کلام الله مجيد با سجاده، يخچال فريزر ۱۶ فوت فيلور، اجاق گاز ۵ شعله طرح فر، لباسشويي دوقلو، فرش، جارو برقي، سرويس تفلون، سرويس استکان نعلبکي، سرويس قاشق وچنگال، اتو بخار، سيني چاي خوري،کارد و چنگال ميوه خوري ۶ نفره، ساعت ديواري، سرويس خواب،سرویس پلاستیک،پارچ لیوان، سرویس پلاستیک اقلام تهیه شده برای این جوانان در شرف ازدواج است.

 

 

 


 

یکی از برنامه های ثابت و همیشگی کانون شهید درسته کهنوج اجرای طرح اطعام نیازمندان است این طرح پس از شیوع بیماری کرونا با قوت بیشتر اجرا می شود و برای ۵۰ خانواده نیازمند تحت پوشش به صورت ماهیانه سبد معیشتی اهدا می شود و هر سبد غذایی شامل اقلامی همچون برنج، مرغ، رب گوجه فرنگی، روغن، شانه تخم مرغ و قرص نان وآرد است.

 

کانون فرهنگی هنری شهید درسته به منظور توجه به صنایع دستی این شهرستان همه ساله در چند نوبت اقدام به به برپایی نمایشگاه صنایع دستی زنان روستایی به منظور معرفی و عرضه محصولات این شهرستان می نماید و از این طریق نیز توانسته برای بانوان روستایی اشتغال ایجاد کند.

 

 

 

 

طرح «سه شنبه های تکریم» به منظور معرفی و تقدیر از خانواده های شهدا یکی از برنامه های مورد توجه در این کانون فرهنگی هنری است که در قالب این طرح انتشار وصیت نامه شهدا، مسابقات فرهنگی در مورد دفاع مقدس و معرفی زندگی نامه شهدا در بستر فضای مجازی مورد توجه قرار می گیرد.

 


فعاليت های اجتماعی، آموزش و توانمندسازی، آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش سواد رسانه ای، کتاب و کتابخوانی، شبکه سازی و فضاي مجازي، اردويي و گردشگري، فعالیت های قرآن و عترت شامل نهج البلاغه،صحیفه سجادیه،تفسیر،تشکيل هيات انديشه ورز کانون، انجام فعالیت های هنری در رشته های تعزیه، نمایش، سرود، تواشیح، حفظ و قرائت قرآن کریم،ارائه خدمات رايانه ای را می توان بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق درسته مسجد امام زمان(عج) شهرستان کهنوج استان جنوب کرمان نام برد.

 

کد خبر 1087188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha