امروز جامعه ما نیازمند احیای سنت های فراموش شده الهی است

حجت الاسلام کرمی ، گفت: امروز جامعه ما نیازمند احیای سنت های فراموش شده الهی از جمله امر به معروف و نهی از منکر ا ست و این وظیفه ی آحاد ملت است.

روح اله کرمی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود، و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنها است. 

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب افزود: اگر امروز شاهد منکر در جامعه هستیم دلیلش این است که این امر واجب کنار گذاشته شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع)با تمام دار و ندار خود فرسخ ها راه پیمود تا جامعه ی اسلامی که دستخوش تغییرات شده  و عملا در آن جامعه “امر به منکر” و “نهی از معروف” می شد را اصلاح کند و این حرکت امام حسین علیه السلام درس عملی است برای همه ما خصوصاً مسئولین که بفهماند برای احیای دین اگر از زن و بچه هم گذشت امر عجیبی نیست و احیای دین خدا و سنت رسول الله بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.

 

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد:  بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم‌السلام، امر به معروف و نهی از منکر کلید دین داری و اقامه دین و تحقق بسیاری از ارزش‌های دینی است و آمر به معروف و ناهی از منکر باعث احیای دین و احکام الهی خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب اظهار کرد:  از دیدگاه اسلام، هیچ عملى نمى تواند با دو فریضه امر به معروف و نهى از منکر، برابرى کند و امت اسلامى، مادامى بهترین امت ها است که به این دو واجب شرعى عمل کند.

 

 

کد خبر 1087190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha