فعالیت تاثیرگذار مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک جهت ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان

مسجد سیدالشهدا (ع) کوی فرهنگیان اندیمشک از جمله مساجد فعال این شهرستان است که توانسته طی سال‌های اخیر با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف و متنوع، در جهت ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان گام بردارد و به نتایج خوبی هم دست پیدا کند.

خبرگزاری شبستان _ اندیمشک، یاسین دارسی: ادیان و مذاهب و یا اقوام مختلف، هر یک براى خود معبدى با نام‌هاى گوناگون داشته‌اند اما اسلام معبد خود را مسجد نامگذاری کرده که مسجد اسم مکان از فعل سَجد و یسجد و به معناى محل سجده و عبادت است.

 

مسجد نامى که یادآور اوج کرنش، خضوع و بندگى است و به همین جهت مسجد و نماز همزاد هم و همواره تداعى کننده یکدیگر بوده‌اند؛ مسلمانان در نماز سجده می‌کنند و در برابر عظمت معبود و مسجود سر بر خاک مى‌ساید و بندگى خود را به نمایش مى‌گذارد.

 

پیامبر اکرم (ص) با ایجاد پیوند مسجد و مردم در حکومت نبوى سبب شد تا ارتباط با جامعه و امت نیز در دستور کار قرار گیرد و میان مسجد و اجتماع و امور مربوط به آن پیوندى همیشگى برقرار باشد.

 

در همین راستا و به مناسبت روز جهانی مسجد در جهت معرفی مساجد فعال، در ادامه به معرفی مسجد سیدالشهدا (ع) کوی فرهنگیان اندیمشک می‌پردازیم.

 

سنگ بنای مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک در اوایل سال ۱۳۷۰ توسط اهالی منطقه کوی فرهنگیان، با کمک‌های مردمی و خیرین به مساحت یک‌هزار و ۱۰۰ متر و زیربنای ۴۰۰ متر شبستان مسجد ساخته شد و فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و اجتماعی خود را آغاز کرد.

 

مسجد سیدالشهدا (ع) کوی فرهنگیان اندیمشک متشکل از پایگاه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران، کانون فرهنگی هنری، کانون فرهنگی تبلیغی، هیئت عشاق المهدی (عج)، موکب و گروه جهادی است.

 

این مسجد از زمان تاسیس تاکنون فعالیت‌های موثری از جمله در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، تربیتی، مذهبی و اجتماعی انجام داده که نقش مهم و بسزایی در سطح منطقه فرهنگیان و شهرستان اندیمشک داشته است.

 

عضو هیئت امنای مسجد سیدالشهدا (ع) کوی فرهنگیان اندیمشک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به توجه به سه امر مهم تحصیل، تهذیب و ورزش همیشه تاکید کرده‌اند اظهار می‌کند: این مسجد حول محور برنامه‌های خود را بر اساس منویات مقام معظم رهبری تدوین کرده است.

 

«سید رضا سهرابی» می‌افزاید: مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک طی سال‌های اخیر تاکنون در بخش تحصیل و در جهت ارتقای سطح علمی و درسی اعضای خود، اقدام به برگزاری دوره‌های علمی، درسی و روحی کرده که این دوره‌ها در تمامی فصل‌های سال به ویژه از ابتدای شهریورماه با تدریس درس‌های سال تحصیلی جدید آغاز و به صورت مستمر تا پایان سال ادامه داشته‌اند.

 

وی اذعان می‌کند: انجام این اقدامات باعث شده تا دانش‌آموزان این مسجد از جنبه درسی در وضعیت مطلوبی قرار بگیرند و در سال‌های اخیر در کنکورهای سراسری، نوجوانان و جوانان مسجد به رتبه‌های برتر در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های معتبر دست یافته‌اند.

 

عضو هیئت امنای مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک تصریح می‌کند: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های عقیدتی و بصیرتی در قالب حلقات تربیتی و صالحین همچون سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری و سیره شهدا به ویژه کتاب شهید هادی، کلاس‌های اخلاق و احکام ویژه نوجوانان و جوانان، کلاس‌های روانخوانی، تجوید، صوت، لحن، قرآن و اجرای برنامه‌های متنوع دیگر از جمله سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی و سواد رسانه‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به آن اشاره شده، از دیگر اقدامات مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک بوده‌اند.

 

وی عنوان می‌کند: برگزاری کلاس‌های فوتسال، والیبال، شنا، تنیس روی میز و اجرای اردوهای درون و برون استانی به ویژه مشهدمقدس جهت بالا بردن روحیه نشاط و آمادگی جسمانی و ترغیب، تشویق نوجوانان و جوانان در بخش ورزش و تفریحی صورت گرفته است.

 

سهرابی بیان می‌کند: با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در سطح جهان و به ویژه کشور ما، با توجه به منویات مقام معظم رهبری در همان ابتدا برای مقابله با این بیماری منحوس، مسجد سیدالشهدا (ع) کوی فرهنگیان با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد، بنا به نیاز و ضرورت  اقدام به فعالیت‌های مختلفی نظیر ضدعفونی محله اعم از مناطق پرتردد همچون فروشگاه‌ها، پمپ بنزین و پارک‌ها کرد.

 

وی ادامه می‌دهد: همچنین این مسجد، برپایی کارگاه تولید ماسک و توزیع کمک‌های مومنانه میان اقشار آسیب‌پذیر، سرکشی و دلجویی از بیماران کرونایی خانواده‌های آنها، تجلیل و تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت و آگاه‌سازی مردم در فضای مجازی را انجام داد.

 

عضو هیئت امنای مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک در پایان از همکاری، همراهی و تلاش‌های هیئت امنا، امام جماعت، نمازگزاران، نوجوانان، جوانان، فعالان فرهنگی، بسیجیان و خیرین در این مسجد تشکر و قدردانی کرد.

 

کد خبر 1087290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha