الگوی مدیریتی موفق شهید رجایی برگرفته از مکتب عاشورا بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه باید اندیشه های امام حسین علیه السلام در حوزه مدیریت تبیین شود، گفت: مدیران موفق و باتقوایی مانند شهید رجایی الگوی تمام عیار مدیریت بر مبنای کفرستیزی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «محمدعلی سالاری» در نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به ایام اسارت آل الله(ص)؛ عدم تمکین در برابر زورگویان و برانگیختن روحیه ظلم ستیزی را یکی از برجسته ترین جلوه های قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دانست و افزود: آنچه که در مورد امام حسین علیه السلام مورد غفلت واقع شده به تصویر کشیدن مدل نوینی از نحوه حکومت و مدیریت در مشی آن حضرت است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: اگر هدف غایی از قیام امام حسین (ع) به خوبی تبیین شود پی خواهیم برد که غایت این قیام؛ تشکیل حکومت الهی و عدالت محور بوده و برای این حکومت مبنای فکری و عملی مدیریتی متصور بوده است؛ لذا این منظومه فکری باید پیش روی مدیران و مسئولین کشور باشد.

 

وی محدود کردن قیام و شخصیت امام حسین در یک روز (عاشورا) را جفا در حق آن حضرت برشمرد و تصریح کرد: مکتب اهل بیت عصمت و علی الخصوص امام سوم(ع) در تمام ابعاد مختلف آن دارای معارف درس آموز و حکمت های نابی است که هر یک در حوزه های انسان سازی و جامعه پردازی بی بدیل و بی نظیر است.

 

حجت الاسلام سالاری، دلیل حاکمیت جور و ظلم در عصر امام حسین علیه السلام را نتیجه انحراف و تفرقه میان مسلمانان پس از نبی مکرم اسلام برشمرد.

 

وی در این نشست ضمن گلایه مندی از عدم اجرایی شدن برخی از مصوبات توسط اعضا افزود: در برخی موارد اعضای نشست هیچ اظهار نظری نسبت به پیشنهادات ندارند و متأسفانه در حین برگزاری مراسم و مناسبتها شاهد عدم هماهنگی و عدم اجرایی شدن مصوبات قعطی جلسات هستیم که در ستادها مصوب می شوند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ادامه ضمن تشریح برنامه های پیش بینی شده مراسم هشتم شهریور، از برگزاری مراسمات محوری در سراسر استان در فضای باز و با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی خبر داد.

 

 

کد خبر 1087332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha