ماه محرم فرصتی برای روشنگری و دشمن‌شناسی توسط کانون‌های مساجد است

غلامی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ماه محرم گفت: این کانون‌ها می‌توانند سبب آشنا شدن نسل جوان با اهداف قیام امام حسین (ع) و الگوبرداری از این قیام شوند و با برگزاری مراسمات سخنرانی و عزاداری، به روشنگری و دشمن‌شناسی بپردازند.

«مسعود غلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، به تشریح اقدامات کانون شهید آوینی اندیمشک در دهه اول ماه محرم حسینی پرداخت و اظهار کرد: مراسم عزاداری این دهه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی حسینیه عاشورا اندیمشک از برگزاری مراسم روز عاشورا با حضور پرشور مردم در گلزار شهدا خبر داد و افزود: ایستگاه صلواتی نیز در بهشت زهرا برپا شد و عزاداران حسینی مورد پذیرایی قرار گرفتند.

 

وی خارج کردن مردم از جهالت و گمراهی، هدایت مردم به اسلام راستین محمدی و کشیدن خط بطلان بر اسلام اموی را از مهم‌ترین دلایل قیام حضرت سیدالشهدا (ع) برشمرد و اذعان کرد: این قیام پس از گذشت قرن‌ها همچنان سرمشق آزادگان جهان از ادیان و گرایش‌های مختلف است.

 

غلامی با اشاره به اینکه از فلسفه‌های عزاداری بر مصیبت‌های واقعه خونین کربلا، زنده نگه‌داشتن قیام امام حسین (ع) و اهداف آن است تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) سرمنشأ پیروزی مردم مسلمان ایران به رهبری امام راحل به عنوان مبارزی حسینی بر طاغوتیان زمان و پیروزی در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس بر رژیم بعث عراق شد.

 

وی به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ماه محرم اشاره کرد و یاد آور شد: این کانون‌ها می‌توانند سبب آشنا شدن نسل جوان با اهداف قیام حضرت اباعبدالله‌‌الحسین (ع) و الگو برداری از این قیام شوند و با برگزاری مراسمات سخنرانی و عزاداری، به روشنگری و دشمن‌شناسی بپردازند.

 

کد خبر 1087391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha