پزشکان ایثارگرانه در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پزشکان و مدافعان سلامت، ایثارگرانه در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و بر بالین بیماران از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر محمد حاجی جعفری در مراسم روز پزشک که به دلیل محدودیت های کرونایی با حضور تعداد محدودی از پزشکان نمونه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برگزار شد گفت: امسال برای دومین سال پیاپی، مراسم روز پزشک در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا برگزار می شود، شرایط سختی که تمام مدافعان سلامت آن را با جسم و روح خود درک کرده و از خود و خانواد هایشان مایه گذاشته اند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: پزشکان و مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و بر بالین بیماران از هیچ کمکی دریغ نمی کنند و در بسیاری مواقع که نزدیکان بیمار نیز نمی توانند و حتی ترس دارند، بر بالین بیمار باشند ایثارگرانه خدمت می کنند.

 

حاجی جعفری، به تلاش و ایثارگرای های همکاران حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: اگر در درمان موفقیتی از جمله میزان پایین مرگ و میر نسبت به متوسط کشوری به دست آمده، نتیجه تلاش و زحمات پرسنل حوزه سلامت است.

 

وی، با بیان اینکه امروز بهانه ای برای تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های پزشکان عزیز در این شرایط سخت همه گیری ویروس کووید ۱۹ است، افزود: تمام پزشکان شاغل در حوزه تحت پوشش دانشگاه اسوه و نمونه هستند و به علت شرایط کنونی، گروه های آموزشی، تعدادی را به عنوان نمونه انتخاب کردند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم در این نشست گفت: در ایام کرونا پزشکان بزرگوار تقدس و شرافت حرفه ای خود را نشان دادند و ما هر روز شاهد ایثار و فداکاری آنها بر بالین بیماران هستیم و این روزها تجلی واقعی سوگند آن ها در پایان تحصیلاتشان است.

 

دکتر مهدی دلاوری، ضمن گرامیداشت یاد شهدای پزشک مدافع سلامت کاشان شهیدان دکتر زراع و دکتر فرهاد اظهار امیدواری کرد: به پاس این ایثارگری ها مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، قدردان این زحمات باشند.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هم در این نشست، ضمن تبریک روز پزشک و آرزوی توفیق و سلامتی برای این عزیزان اظهار داشت: انشاءلله خداوند به برکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همه شما عزیزان را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد و عاقبت ما را ختم به خیر گرداند.


حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، به روایتی از امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: عبادت فقط نماز و روزه نیست خیلی از کارهای دیگر از جمله نگاه محبت آمیز به بیمار عبادت است./

کد خبر 1087479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha