توزیع ۶۰۰ پرس غذای گرم  نذر روز عاشورا بین اهالی محله زاغرم

شعبانی از توزیع ۶۰۰ پرس غذای گرم نذر روز عاشورا بین اهالی محله زاغرم و ۴۰ سبد کالا در بین نیازمندان خبر داد.

«ابراهیم شعبانی» ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد به برنامه های انجام شده توسط کانون فرهنگی هنری بقیه الله (عج) مسجد زاغرم تفرش اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: مساجد پایگاه های معنوی، عبادی، سیاسی، فرهنگی و مامنی برای نیازمندان و حاجتمندان هستند که این پایگاه های معنوی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) مسجد زاغرم تفرش با بیان اینکه به همت کانون و با همکاری مجموعه مسجد فعالیت های گسترده ای در طول سال در این مسجد برگزار می شود، افزود: به واسطه همین فعالیت های فرهنگی و آموزشی شاهد حضور مشتاقانه جوانان و نوجوانان به این پایگاه دینی هستیم.

 

وی به برگزاری طرح تلاوت نور در مسجد اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح هر شب بعد از نماز مغرب و عشا یک صفحه از قرآن کریم توسط قاریان جوان و نوجوان تلاوت می شود و امام جماعت نیز به تفسیر آن بخش می پردازد.

 

طرح حفظ جزء سی قرآن کریم ویژه نونهالان

 

شعبانی با بیان اینکه آشنایی با کلام وحی باید از دوران کودکی صورت بگیرد، بیان کرد: هر چه از کودکی آموزش داده شود در وجود انسان نهادینه می شود که در این راستا ما طرح حفظ جزء سی قرآن کریم را در دستور کار خود قرار دادیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله با اشاره به اینکه این دوره ویژه نونهالان و نوجوانان است، افزود: نونهالان و نوجوانان بین سنین 4 تا 14 سال از این دوره بهره مند می شوند.

 

وی به آموزش نماز مصور و آموزش مکبری و موذنی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این آموزش ها نیز ویژه نونهالان و نوجوانان مسجدی، اعضای کانون، دانش آموزان و نمازگزاران است که بحمدالله با استقبال خوبی روبرو بوده است.

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع آیات قرآن و نماز به همت کانون

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مسابقه نقاشی مدهامتان با موضوع آیات قرآن و نماز اشاره کرد و گفت: در این مسابقه آیاتی از کلام الله وحی برای شرکت کنندگان تلاوت شده و تفسیر آن بیان می شود و علاقمندان برداشت خود را از آن به تصویر می کشند.

 

شعبانی برگزاری این مسابقه را یک کار فرهنگی و دینی دانست و بیان کرد: زبان هنر بهترین زبان برای بیان مفاهیم است که افراد با این روش بیش از پیش با فرهنگ دینی، آیات قرآن، احکام اسلامی و ... آشنا می شوند.

 

وی اضافه کرد: در بخش دیگری از این مسابقه چگونگی اقامه نماز، اهمیت نماز جماعت، اقامه نماز در مسجد و ... به اعضا آموزش داده می شود و شرکت کنندگان برداشت های خود را به تصویر می کشند.

 

این مقام مسئول همچنین به تبلیغات محیطی قرآنی و فرهنگی در مسجد و محله زاغرم اشاره کرد و ادامه داد: این تبلیغات نیز توسط اعضای کانون و مسئولان مسجد انجام می شود که احادیث، آیات و روایت و احکام در تابلو اعلانات و مکان های مختلف جهت بهره برداری عموم نصب می شود.

 

اجرای نهضت نهج البلاغه خوانی در کانون بقیه الله

 

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش به بحث نهضت نهج البلاغه خوانی اشاره کرد و گفت: این طرح در دو سال اخیر که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم بیشتر با بهره گیری از فضای مجازی انجام می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله افزود: روزانه یکی از حکمت های نهج البلاغه بر روی کانال کانون قرار می گیرد که اعضای کانال از آن بهره مند می شوند.

 

وی همچنین اضافه کرد: نهضت نهج البلاغه خوانی کاری ابتکاری از کانون است که علاوه بر فضای مجازی در بین دو نماز نیز حکمتی از نهج البلاغه مولا علی (ع) قرائت می شوند و نمازگزاران نیز از آن بهره مند می شوند.

 

این مقام مسئول همچنین به اهدای هدایا به فعالان قرآنی، فعالین نماز جماعت، طرح پیوند با مسجد و شرکت کنندگان در برنامه ها و مسابقات کانون اشاره کرد و گفت: این مهم در پایان هر ماه انجام می شود و راهی برای جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد می باشد.

 

شبی با شهدا در مسجد زاغرم تفرش

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: برگزاری شبی با شهدا از برنامه های این کانون است که با هدف آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت های دلیر مردان و رزمندگان اسلام برگزار می شود.

 

این مقام مسئول افزود: این طرح با عنوان پنج شنبه های شهدایی برگزار می شود که در این برنامه به بیان زندگی نامه، خاطرات، وصایا و اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته می شود.

 

وی به برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و مقاومت اشاره کرد و گفت: این یادواره با حضور خانواده معظم شهدا، دانش آموزان و مردم شهید پرور شهرستان برگزار شد.

 

سه شنبه های مهدوی طرحی از کانون بقیه الله

 

شعبانی به اجرای طرح سه شنبه های مهدوی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح سه شنبه هر هفته برگزار می شود که در آن در رابطه با اخلاق، معنویت، خانواده، نماز، مهدویت و معاد بحث و گفتگو می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله، مسجد زاغرم به فعالیت های فرهنگی این کانون در طول سال اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با انجام فعالیت های گسترده فرهنگی و آمورزش و همدلی مجموعه مسجد توانستیم در بین 25 هزار کانون در سطح کشور رتبه شایسته تقدیر را کسب کنیم.

 

وی افزود: امسال نیز بحث خدمت مومنانه در ماه رمضان را داشتیم که در این راستا به تهیه و توزیع سبد های کالا برای نیازمندان محل پرداختیم.

 

شعبانی اضافه کرد: علاوه بر این توانستیم با تهیه بسته های معیشتی به آسیب دیدگان از بیماری کرونا نیز خدمت ارائه دهیم و با توزیع بسته های معیشتی بخشی از مشکلات آنان را کاهش دهیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله تقدیر از پرستاران را از دیگر برنامه های کانون دانست و بیان کرد: این مهم در روز پرستار انجام شد و از پرستارانی که در محل بودند و یا بازنشست شده بودند تقدیر شد.

برگزاری مسابقه عروسک قشنگ من به مناسبت هفته عفاف و حجاب

 

این مقام مسئول فرهنگ سازی در بخش های مختلف را ضروری دانست و بیان کرد: کانون فرهنگی هنری بقیه الله در مناسبت های مختلف با برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی به تبیین فرهنگ دینی و ایرانی و اسلامی در بین اقشار مختلف می پردازد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله با اشاره به اینکه همزمان با هفته عفاف و حجاب و روز دختر مسابقه عروسک قشنگ من برگزار شد، افزود: این مسابقه مورد استقبال گسترده خانواده ها و کودکان قرار گرفت و در این مسابقه شرکت کنندگان عروسک های خود را با چادر و روسری محجبه کرده و در این مسابقه شرکت کردند.

 

وی برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های این کانون دانست و گفت: از بین آثار ارسالی به صاحبان آثار برتر هدایایی اهدا شد.

 

شعبانی برپایی نمایشگاه پوستر خواستنی تر از باران را از دیگر برنامه های این کانون دانست و گفت: در این نمایشگاه بیانات گوهر بار حضرت امام به صورت پوستر در مسجد به نمایش در آمد.

 

برپایی نشست های بصیرتی در کانون با حضور اعضا

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری نشست های بصیری با موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: این نشست ها بر اساس زمان و شرایط و مناسبت های روز برگزار می شود.

 

شعبانی برگزاری نشست بصیری همزمان با ایام انتخابات اشاره کرد و افزود: این نشست با حضور کارشناس مسائل سیاسی سپاه روح الله استان مرکزی در مسجد برگزار شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله همچنین به برگزاری جشن دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: در مناسبت های مختلف جشن هایی برگزار می شود و به فراخور زمان و برنامه ها از شرکت کنندگان در مسابقات و برنامه های تقدیر می شود.

پویش نذر قربانی به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

وی به راه اندازی پویش های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: پویش نذر قربانی در ایام اعیاد قربان تا غدیر از جمله این برنامه ها بوده که با استقبال خیرین و نیکوکاران روبرو شد.

 

 شعبانی اضافه کرد: در این پویش دو راس گوسفند قربانی و گوشت آن در بین نیازمندان محل توزیع شد.

 

این مقام مسئول  برگزاری مسابقه کتابخوانی مجموعه مصور یاران عاشورایی در دوره سنی نوجوانان و عمومی ویژه سراسر کشور را از دیگر برنامه های این کانون دانست و ادامه داد: این مسابقه هم اکنون در حال برگزاری است و علاقمندان جهت دریافت سوالات و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به کانال کانون فرهنگی هنری بقیه الله مسجد زاغرم شهرستان تفرش مراجعه نمایند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله توزیع ۶۰۰ پرس غذای گرم نذر روز عاشورا بین اهالی محله زاغرم و توزیع تعداد ۴۰ سبد کالا در روز عاشورا بین نیازمندان به همت خیرین مسجد و محله زاغرم را از دیگر برنامه های این کانون دانشت و بیان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی توسط هنرمندان تفرشی در تکیه تاریخی زاغرم در دهه ولایت و امامت، تولیدات محتوای فرهنگی، ساخت تیزر و پادکست و تولید و ساخت کلیپ از مراسمات و برنامه های کانون و مسجد و برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی در دو ماه محرم و صفر هر شب در تکیه زاغرم از دیگر برنامه های این کانون است.

کد خبر 1087483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha