کم‌توجهی به ارتباط و اتصال قیام سیدالشهداء با قیام مهدی موعود(عج)

حجت الاسلام اصفهانی با بیان اینکه مسئله مهدویت در قیام حضرت سیدالشهدا (ع) گنجانده شده است، گفت: ارتباط عمیقی بین قیام امام حسین(ع) و قیام حضرت مهدی(عج) وجود دارد.

«حجت الاسلام حسین اصفهانی» در پاسخ به این سوال که چه ابعادی از زندگی امام حسین (ع) در قالب کتاب مغفول مانده است به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: شخصیت و زندگی امام حسین (ع)گسترده ای دارد. بیشتر از مصائب سیدالشهدا که اعظم مصائب آسمان و زمین گفته شده است. متاسفانه به ابعاد اخلاقی امام سوم شیعیان کمتر پرداخته شده است.

 

این محقق و پژوهشگر با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) اهل بخشش و دستگیری از مستمندان بودند، عنوان کرد: ایشان اهل رعایت حق الناس بودند و بسیار با تقوا و مردم دار بودند. به غیر از فضایل اخلاقی حضرت سیدالشهداء (ع)، جایگاه امامت، مقام رهبری و خلیفه اللهی ایشان مغفول مانده است. امام حسین (ع) با حرکت و قیامی که کردند تا ابد دین اسلام را بیمه کردند. در زیارت اربعین و در بسیاری از روایات داریم که حضرت سیدالشهدا (ع) کاری کردند که دین از جهالت و گمراهی نجات پیدا کند.

 

امام جماعت مسجد امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: دینی که از سمت دستگاه بنی امیه به عنوان اسلام معرفی می شد، بی توجه به مسائل اخلاقی بود. بدین صورت که افرادی نماز می خواندند اما عبودیتی در آن نبود. عده ای عبادت می کردند اما شراب می خوردند. بعضی نماز می خواندند اما ظلم می کردند و این دو عمل را منافات با هم نمی دانستند. قبل از سر کار آمدن یزید بن معاویه، معاویه ظواهر را حفظ می کرد و چون خود را خلیفه مسلمانان می دانست، نمی خواست با انجام علنی برخی از کارها خود را در معرض اتهام قرار دهد اما یزید این طور نبود و علنی فسق و فجور می کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه اسلام زمان معاویه و یزید، اسلام اموی بود نه محمدی، بیان کرد: در آن زمان مردم اسلامی دریافت می کردند که از بدعت ها تبعیت می کرد نه سنت ها. حضرت سیدالشهدا(ع) آمدند و بدعت های ایجاد شده را از دین پیامبر اکرم (ص) دور کردند.

 

حجت الاسلام اصفهانی با اشاره به اینکه ارتباطی بین قیام سیدالشهداء (ع) و ظهور حضرت مهدی (عج) وجود دارد، افزود: در احادیث و روایات آمده است که وقتی حضرت مهدی (عج) تشریف بیاورند گویی دین جدیدی آوردند. ایشان همان اسلام پیامبر (ص) را می آورند اما تا آن زمان آن قدر دین اسلام تغییر کرده است که گویی حضرت مهدی (عج) دینی جدید می آورند. در واقع حضرت مهدی (عج) بدعت ها را از دین اسلام دور می کنند و اسلام را با ریشه های اصلی معرفی می کنند. در جامعه اسلامی نباید اثری از ظلم، بی عدالتی، فحشا و اختلاف باشد. حضرت مهدی (عج) همچون حضرت سیدالشهداء(ع) بدعت ها را از دین اسلام دور می کنند و اسلام واقعی را به مردم نشان می دهند.

 

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان کرد: یکی از حلقه های مفقوده در معرفی زندگی امام حسین (ع) ارتباط و اتصال قیام حضرت سیدالشهدا (ع) با قیام حضرت مهدی (عج) است. در حقیقت می توان گفت مسئله مهدویت در قیام حضرت سیدالشهدا (ع) گنجانده شده است. حضرت مهدی (عج) خود را با مصائب سیدالشهدا (ع) معرفی می کنند و اسلام ناب محمدی را به مردم عرضه خواهند کرد. در حقیقت ارتباط عمیقی بین قیام حضرت سیدالشهدا(ع) با مهدویت وجود دارد که متاسفانه پردازش نشده و مغفول مانده است.

 

 

کد خبر 1087561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha