دنیاپرستی به رخ دادن حادثه غم‌بار کربلا منجر شد

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر اینکه باید قدر محبت و مودت به اهل بیت که نعمت بزرگ الهی است را دانست گفت: دنیا پرستی و انحطاط فکری در دوران امامت امام حسین (ع) موجب شد که قیام عاشورا و حادثه غم‌بار کربلا رخ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» شب گذشته در مراسم هیئت روضه‌الزهرا در مصلای امام علی (ع) شهرستان دزفول، ضمن تقدیر از خدمتگزاران و سوگواران حسینی که با برگزاری مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث سرفرازی شهر دارالمؤمنین دزفول شدند اظهار کرد: محبت و مودت به اهل بیت (ع) نعمت بزرگ الهی است که باید قدر آن را دانست.

 

امام جمعه دزفول افزود: در موضوع عقل نظری و عقل عملی انسان‌ها به چهار گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول عالم عامل که خلاصه کمال دین است، گروه دوم عالم غیرعامل، گروه سوم دینداران بی بصیرت و جاهلان متنسک که دارای عقل عملی و انگیزه قوی بوده ولی عقل نظری ضعیفی دارند و گروه چهارم جاهل فاسق که عقل نظری و عملی ضعیفی دارند.

 

وی اضافه کرد: معرفت به جنود عقل و جنود جهل از شاهکارهای معرفتی دستگاه فکری شیعه است و فرموده امام صادق (ع) معرفت و شناخت عقل و جهل و لشکریانشان موجب هدایت می‌شود.

 

حجت الاسلام قاضی تصریح کرد: مجالس باید محل بصیرت افزایی باشد و باید مراقب بود جای انقلابی و غیرانقلابی عوض نشود چراکه سفیانی در زمان ظهور امام عصر با معاویه در زمان امیرالمؤمنین همسان هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: اسلام اموی در زمان امام علی (ع) در مقابل اسلام علوی قرار داشت و امروز اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی قر ار دارد و همین موضوع دلیلی بر ضرورت شناخت جبهه حق و باطل و اصول و مبانی آن است.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) ابراز کرد: دوران امامت امام سجاد (ع) به دلیل خفقان موجود یکی از سخت ترین دوران‌ها بوده که امکان هیچ حرکت آشکار صحیحی وجود نداشت.

 

وی عنوان کرد: انحطاط جامعه به گونه‌ای بود که تمام معارف و مفاهیم ناب اسلامی معنای اصیل خود را از دست داده و امام می‌بایست آن مفاهیم را بازسازی کرده، تحریف را بزداید، حقیقت امامت را برگرداند، معارف را احیا و روح صلابت و ایستادگی را حداقل در شیعیان بدمد و این کار دشواری بود که امام سجاد انجام داد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی اذعان کرد: کار برگ فرهنگی امام زین العابدین (ع) ادعیه ای است که در صحیفه سجادیه معروف به زبور آل محمد آمده است.

 

وی یاد آور شد: انحطاط فکری دوران امامت امام حسین (ع) موجب شد که قیام عاشورا و حادثه غم‌بار کربلا اتفاق بیافتد و این بدلیل دنیاپرستی بود که از خطرناکترین لغزش‌گاه‌های خواص است.

 

در این مراسم معنوی و حزناک که سوگواران حسینی بارعایت شیوه نامه های بهداشتی حضورداشتند حاج صادق آهنگران و حاج مهدی تدینی به مرثیه خوانی و نوحه خوانی پرداختند.

 

کد خبر 1087568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha