تنها ۲۵ قرارداد بازسازی واحدهای زلزله زده با بانک‌ها منعقد شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، از کُندی اجرای اقدامات بانکی برای بازسازی مناطق زلزله زده استان انتقاد کرد و گفت: تنها ۲۵ مورد از پرونده های بازسازی منجر به انعقاد قرارداد با بانک ها شده است.

«علی محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: متاسفانه کار انعقاد قرارداد با خسارت دیدگان از زلزله بسیار کُند پیش می رود و در این زمینه خواستار سرعت دادن به این امر هستیم.

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: تاکنون ۳۰۷ فقره پرونده بازسازی واحدهای زلزله زده در استان به بانک‌ها معرفی شده که ۲۵ مورد انعقاد قرارداد با بانک ها انجام شده که همه این موارد مربوط به خسارت دیدگان از زلزله در شهرستان جاجرم است و در شهرستان گرمه، بانک ها هنوز قراردادی منعقد نکرده است.

 


وی اظهار داشت: بانک ها در گرمه و جاجرم اعلام کرده اند که یکی از علت های کُندی کار، کمبود نیرو و نیز کمبود شعبه ها در این شهرستان ها است.

 


وی خاطرنشان کرد: قرار است در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان، موضوع کُندی اقدامات مربوط به بانک های استان مطرح و بررسی شود و امید می رود این اقدام سرعت گیرد.

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی درباره پرداخت تسهیلات برای بازسازی اظهار داشت: سقف تسهیلات ارائه شده به خسارت دیدگان از زلزله۱۰۰ میلیون تومان است و از محل طرح ویژه مسکن روستایی پرداخت می شود و هنوز از محل بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله، اعتباری به استان ابلاغ نشده است.

 


بر اثر وقوع زمین لرزه 27 اردیبهشت ماه امسال بیش از یک هزار و 300 واحد مسکونی در شهرستان های گرمه و جاجرم آسیب دید.

کد خبر 1087632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha