لزوم برنامه‌ریزی کانون‌های مساجد جهت تربیت نسلی از هنرمندان متعهد و انقلابی

یاقوت‌پور گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با جذب نیروهای مستعد از میان نوجوانان و جوانان و با همراهی دفاتر شهرستانی انجمن‌های هنرهای نمایشی، برنامه‌ریزی آموزشی منسجمی را جهت تربیت نسلی از هنرمندان متعهد و انقلابی انجام دهند.

«محمد یاقوت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اينکه هنرمندان راستین، بندگان نزدیک حق هستند و در مسیر کشف، شهود و خلق آثار نمایشی خود در مسیر الی‌الله گام برمی‌دارند اظهار کرد: میان هنرمندان واقعی و شبه هنرمندان فرق و تفاوت وجود دارد.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: هنرمند خلاق است و متولد می‌شود و در محیط بیرونی برای رسالتش باید مداوم ستیز كند اما شبه هنرمند كلیشه‌ها را تكرار می‌كند و شاید محیط بیرونی، وی را بیشتر ببیند.

 

وی اذعان کرد: هنرمند دینی در ساختمان تئاتر، ساحت قدسی را به مكاشفه می‌برد و معرفت دینی را جست‌وجو و ایمان را پیشنهاد می‌کند اما شبه هنرمند، خود را نمایش می‌دهد و ضمن شعارگرا بودن، اساساً از نزدیک شدن به هسته اصلی گریزان است چرا که قدرت تحلیل و ایستادگی بر نظراتش را ندارد.

 

یاقوت‌پور تصریح کرد: شبه هنرمند تهییج می‌كند، بدون آنكه در خود، این باور را متولد سازد اما هنرمند تئاتر مذهبی، تهذیب را پیشنهاد می‌دهد به همانگونه كه تئاتر سیاسی می‌كوشد میتینگ بسازد و تئاتر اجتماعی نیز پرسش خردمندانه ایجاد كند.

 

وی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه‌های محله‌ای قابل اعتماد می‌توانند با جذب نیروهای مستعد از میان نوجوانان و جوانان با همراهی دفاتر شهرستانی انجمن‌های هنرهای نمایشی به عنوان مراجع تئاتری در شهرستان‌ها، برنامه‌ریزی آموزشی منسجمی را جهت تربیت نسلی از هنرمندان متعهد و انقلابی انجام دهند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با اشاره به اینکه بسیاری از چهره‌های شاخص تئاتر کشور فعالیت‌های خود را از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز کرده‌اند ادامه داد: من هم اولین تجربه‌های اجرای نمایشی‌ام را از کانون فرهنگی هنری شهید دانش مسجد محمدی اندیمشک آغاز کردم.

 

وی با بیان اينكه تئاتر کانون‌های مساجد نباید رها شود ابراز کرد: در این کانون‌ها برای ما فقط آموزش و تربیت تئاتری ملاک نیست بلکه باید اعضای تئاتر مساجد که یک جریان مردمی است، پرورش انقلابی و اسلامی داشته باشند و جنبه پرورش هنرمند متعهد از منظر انقلابی آن نیز در کنار آموزش‌های تخصصی تئاتر مورد توجه قرار گیرد.

 

یاقوت‌پور خاطر نشان کرد: در همین راستا ضرورت دارد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین انجمن‌های هنرهای نمایشی، وزارت آموزش‌ و پرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منعقد شود تا شاهد خروجی بسیار خوبی در این حوزه با پرورش نسل آینده تئاتری متعهد و انقلابی باشیم.

 

کد خبر 1087709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha