بهره برداری از پروژه های حوزه درمان در قلعه گنج

امروز ۲ شهریور ماه هم زمان با هفته دولت، طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲ پروژه حوزه درمان شهرستان قلعه گنج از جمله مرکز درمان بستر رمشک و پایگاه اورژانس ۱۱۵ صولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲ شهریور ماه هم زمان با هفته دولت، طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲ پروژه حوزه درمان شهرستان قلعه گنج از جمله مرکز درمان بستر رمشک و پایگاه اورژانس ۱۱۵ صولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

«اصغر مکارم» در حاشیه افتتاح مرکز درمان بستر رمشک، ضمن تبریک روز پزشک، گفت: مرکز درمان بستر رمشک دارای واحدهایی همچون آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، زایشگاه، بخش بستری، اورژانس و ۲ اتاق ویزیت پزشک است که با اعتباری قریب ۵ و نیم میلیارد تومان در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع احداث شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: این مرکز با مشارکت ۳ میلیارد تومانی بنیاد علوی و ۲ و نیم میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت احداث و تجهیز شده است تا به مردم این منطقه خدمات درمانی ارائه دهد.


وی بیان کرد: مرکز درمان بستر رمشک پاسخگوی جمعیت زیاد منطقه است و خوشبختانه با راه اندازی این مرکز مردم رمشک برای دریافت خدمات درمانی دیگر مجبور نیستند که به شهر قلعه گنج مراجعه کنند. 


مکارم ابراز کرد: این مرکز می تواند به عنوان یک زیر ساخت اولیه باشد تا در صورت افزایش جمعیت، اقدامات بعدی در توسعه زیرساخت های حوزه درمان منطقه انجام شود و همچنین قادر است تا خدمات بسیار مطلوبی را برای منطقه به یادگار بگذارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عدم حضور دانپزشک را یکی از مشکلات درمانی شهرستان قلعه گنج برشمرد و اظهار کرد: خوشبختانه امکانات لازم برای حضور دانپزشک فراهم شده و خواهش ما این است که دانپزشک هایی که تمایل به همکاری و خدمت به مردم دارند به این منطقه بیابند. 


وی ادامه داد: زایشگاه و آزمایشگاه این مرکز درمان بستر نیز تجهیز شده و اکنون فعال است و به مراجعین خدمات ارائه می دهد.


مکارم یکی دیگر از مشکلات مردم منطقه را شیوع بیماری کووید ۱۹ دانست و خاطرنشان کرد: این بیماری علی رغم این که یک عزم ملی را در کشور و نظام ایجاد کرد اما تبعات سخت اقتصادی و اجتماعی برای ما در برداشته است و موجب شده تا ما در پی این بیماری عزیزانی را از دست دهیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ویروس کرونا به عنوان یک ویروس خطرناک و کشنده نام برد و تصریح کرد: اکنون در پیک پنجم کرونا با سوش دلتا که قدرت سرایت بیشتر و کشندگی بالاتری دارد، مواجه هستیم.


وی عنوان کرد: متاسفانه در موارد مرگ و میر اخیر در سطح جنوب کرمان، یک جوان ۲۶ ساله که هیچ گونه سابقه بیماری زمینه ای نداشته است بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.


مکارم دلیل عمده مرگ و میر ناشی از کرونا را مراجعه دیر هنگام به پزشک و مراکز درمانی قلمداد کرد و افزود: از مردم درخواست می کنم تا در صورت بروز کوچکترین علائمی نظیر علائم سرماخوردگی سریع به پزشک مراجعه کنند.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ بیمار کرونایی در مجموعه مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحت درمان قرار دارند که قریب ۶۰ درصد این موارد بستری بوده و مابقی به شکل سرپایی خدمات درمانی دریافت می کنند.


وی ابراز کرد: این امکان در مرکز درمان بستر رمشک وجود دارد تا در صورت افزایش بیماران کرونایی نیازمند به تزریق داروی ردمیسر، تزریقات تحت نظر پزشک مرکز انجام شود تا دیگر نیاز نباشد بیماران برای تزریق دارو به بیمارستان قلعه گنج مراجعه کنند.


مکارم اضافه کرد: البته بیماران کرونایی برای دریافت داروی ردمیسر در مرکز درمان بستر رمشک می بایست در بیمارستان قلعه گنج تشکیل پرونده بدهند.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد: شاید اصلی ترین راهی که می شود از بیماری کرونا جلوگیری کرد، رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام مراقبت های بهداشتی است.


وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک یک نقش اساسی و کلیدی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد اما متاسفانه برخی از مردم منطقه نسبت به استفاده از ماسک بی توجه هستند.

 
مکارم اظهار کرد: ویروس کرونا بسیار خطرناک و کشنده است و برای آن هیچ راه درمانی وجود ندارد و ما در مراکز درمانی فقط قادر هستیم تخت بستری، اکسیژن و داروهایی که تاثیر حداقلی بر روند بهبودی دارند، را در اختیار بیماران قرار دهیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: از مردم رمشک خواهش می کنیم که مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرید چرا که این ویروس وحشی است و تا این لحظه دنیا نتوانسته آن را مهار کند.


وی بیان کرد: واکسیناسیون نیز می تواند شیوه ای دیگر برای پیشگیری از ابتلا به ویروس منحوس کرونا باشد و با انجام واکسیناسیون، سطح ایمنی و دفاع بدن بالا می رود.


مکارم ادامه داد: چرا که اگر واکسینه شده باشید با ورود ویروس بدن با شرایط آماده تری با آن مقابله می کند بنابراین خواهش می کنیم گروه های هدف برای دریافت واکسن حتما به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت قریب ۴ ماه است که واکسینه گروه های هدف بالای ۶۰ سال ادامه دارد و خوشبختانه میزان مرگ و میر به طور محسوسی در این افراد کاهش یافته است.


وی در خاتمه عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم که فضا را مهیا کنیم تا مردم در اسرع وقت ۲ دوز واکسن را دریافت کنند تا حداقل به میزان اندکی از شدت بیماری کاسته شود.



گفتنی است؛ پایگاه اورژانس ۱۱۵ صولان نیز با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان که توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در زمینی به مساحت ۱۳۴ متر مربع احداث شده است، به بهره برداری رسید. 



علاوه بر افتتاح این پروژه ها، اقامتگاه کادر درمان نیز کلنگ زنی شد، این اقامتگاه ۹۰ متری با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان قرار است ساخته شود که از این میزان اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان توسط خیرین حوزه سلامت و ۲۰۰ میلیون تومان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تامین می شود.

کد خبر 1087751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha