راه اندازی رشته بازیگری در دانشگاه علمی کاربردی آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از راه اندازی و پذیرش رشته کاردانی بازیگری در دانشگاه علمی کاربردی این شهرستان از سال تحصیلی جدید خبرداد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: پذیرش رشته کاردانی بازیگری در دانشگاه علمی کاربردی شهرستان آران و بیدگل از سال تحصیلی جدید آغاز می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: راه اندازی این رشته با توجه به علاقه جوانان و هنرمندان شهرستان به هنر تئاتر و اجرای جشنواره ها و استندآپ های متنوع در سطح این شهرستان، طی رایزنی هایی با دانشگاه علمی کاربردی و مسئول انجمن هنرهای نمایش شهرستان آران و بیدگل با موافقت دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان انجام شد.

 

ضابطی با بیان اینکه جامعه زمانی از لحاظ مادی، معنوی و فکری به کمال می رسد که هنر در آن رشد یابد، گفت: هدف از راه اندازی این رشته هنری، کشف و استعدادیابی افراد مستعد و علاقه مند به رشته های هنری نمایش و اجرا و پشتیبانی از نیروهای خلاق هنری و توسعه تولیدات فرهنگی هنری، آماده سازی بستری مناسب برای کشف استعدادها و معرفی، تقویت و هماهنگی فعالیت های هنری است.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: گسترش ارتباطات جمعی از قبیل تلویزیون، فیلم، نمایش و نیاز به تکمیل بخشی از فراغت و کسب تجربه و اجرای برنامه های نشاط آور، محتاج بودنِ نقش آفرینان و بازیگرانی است که در سطوح دانشگاهی تحصیل کرده باشند.

 

وی در ادامه، ایجاد دو مرکز هنری در آران و بیدگل و سفیدشهر را در سال گذشته با هدف آماده سازی بستری مناسب برای تقویت و هماهنگی فعالیت های هنری؛ یک فرصت و زیرساخت فرهنگی هنری بویژه برای رشته تئاتر عنوان کرد.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان آران و بیدگل هم با اشاره به اینکه پذیرش و ثبت نام دانشجو بدون آزمون در مقطع کاردانی تا پایان هفتم شهریور ماه سال جاری ادامه دارد بیان داشت: کاردانی رشته بازیگری طول دوره تحصیلی دو ساله دارد.


سید علی فلاح افزود: رشته تحصیلی تئاتر در سطح کشور علاقه مندان زیادی دارد ولی تحصیل در این رشته در دانشگاه علمی کاربردی به دلیل آنکه شرایط پذیرش آسان تری دارد و بدون آزمون پذیرش می شوند، محبوب تر است و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام از طریق سایت سنجش به صورت الکترونیکی به نشانی www.sanjesh.org دانشگاه جامع علمی کاربردی و یا به صورت حضوری اقدام کنند.


مجید نظیمی مسئول انجمن نمایش و مدیرگروه رشته بازیگری دانشگاه علمی کاربردی شهرستان آران و بیدگل هم با اشاره به قدمت هنر نمایش و هنرمندان بنام این هنر در شهرستان گفت: از آنجا که شهرستان آران و بیدگل مهد «علم و هنر و تئاتر» است و هنر تئاتر با توجه به علاقه مندان زیادی که در کشور بویژه در این شهرستان دارد نباید جای هنرمندان خلاق این شهرستان در جشنواره های کشوری خالی بماند لذا می طلبد این هنر برپایه علمی، تخصصی و زیربنایی به علاقمندان آموزش داده شود./

کد خبر 1087766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha