شهادت شهیدان رجایی و باهنر الگوی ارزشمند ایران اسلامی

در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین ‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است در جمهوری اسلامی ایران نیز با شهادت شهیدان رجایی و باهنر فصل تازه ای از تاریخ انقلاب گشوده شد.

خبرگزاری شبستان _ منطقه آزاد اروند، اسماعیل آریانیا: در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین ‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است و همچنین جانفشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را راه اندازی حکومتی دینی و مذهبی بر اساس داده هایی از قرآن کریم و ائمه معصومین (ع) آغاز کرد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، شهیدان رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصل تازه ای در تاریخ انقلاب گشوده است.

 

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی به عنوان رئیس جمهور و شهید محمدجواد باهنر به عنوان نخست وزیر که نمونه ‌ای از دولتمردان مردمی بودند رخ داد.

 

همچنین به منظور آشنایی مردم با فعالیت‌ها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، هفته ‌ای تحت عنوان هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور نامگذاری شد تا مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا شوند.

 

هیات دولت نیز با توجه به وصیت نامه سیاسی و الهی امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، می کوشد در زمینه های گوناگون به موفقیت های بیشتر و مهم تری دست یابد و آینده بهتری برای ملت بزرگ و پرافتخار ایران به وجود آورد.

 

دولت شهید رجایی، نخستین دولت و مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور، عهده ‌دار امور شد. این دولت در آن دوره بحرانی، بیشترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که جان خویش را سر آن نهاد.

 

مسئولان حلقه اتصال نظام و  مردم هستند

«حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر در ساده زیستی، ولایتمداری، انقلابی و مردمی بودن، کارایی داشتن، اطاعت از نظام شاخص بودند و کارهایی انجام دادند که ماندگار شد، لذا زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگواران مهم است.

 

امام جمعه آبادان افزود: اگر به دنبال یک دولت هم‌تراز با گام دوم انقلاب هستیم که بناست در مسیر انقلاب قدم های استواری را با جسارت و شجاعت خاص بردارد، باید فرمایشات رهبری را در این زمینه نصب العین قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به نیروهای جهادی، انقلابی، مومن، صبور، متدین و مردمی که نمونه هایشان را در صدر انقلاب مان دیدیم اشاره کرده اند، همین جوان هایی که هشت سال جنگ را مدیریت کردند از جمله آنها هستند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور اضافه کرد: هر جا انقلابی کار کردیم و پیش رفتیم مردم بیشتر دلباخته نظام شدند و به عکس هر جا که کوتاهی کردیم مردم ناخرسند و گله‌مند هستند و با توجه به مسئولیت ها و اختیاراتی که بر عهده دولت نهاده شده و این حجم از اختیارات به هیچ دستگاه دیگری داده نشده، باید بکوشیم تا مسئولیت ها را به نحو مطلوبی به انجام برسانیم تا سبب خرسندی مردم شود.

 

وی مسئولان را حلقه اتصال نظام و  مردم عنوان کرد و ادامه داد: در واقعه غدیر خداوند خواست تا مدلی از حکومت که خدمتگزار مردم است را به جهان نشان دهد، مدل حکومتی که زندگیش ساده زیستی و تفکراتش به اندازه ده ها نفر باشد.

 

امام جمعه آبادان اذعان کرد: خداوند در روز قیامت علاوه بر پرسش از تکالیف شرعی که بر عهده همه ما است بر آنچه وظیفه انجامش را داشتیم اما کوتاهی کردیم نیز می پرسد و باید پاسخگو باشیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن برای ناکارآمد نشان دادند نظام جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت هایش استفاده می کند یاد آور شد: اکنون که مشکلاتی مانند شیوع بیماری کرونا، بیکاری، مسائل اقتصادی و معیشتی، تورم، گرانی مسکن و امثال آن عرصه را بر مردم تنگ کرده باید مدیران دستگاه های مختلف بکوشند و در فرصت حاصل شده تحت عنوان هفته دولت تمام کارهایی را که در حوزه های مختلف به انجام رسیده با مردم در میان بگذارند تا مردم نیز در این باره به آگاهی برسند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور خطاب به مسئولان دستگاه های اجرایی از آنان خواست تا روابط شان را با خبرنگاران تقویت کنند و مسائل مربوط به حوزه های کاریشان را با آنان در میان بگذارند و بیان کرد: هفته دولت هفته تجلیل از خدمات دولت است و در این هفته هم مردم فرصت قدردانی از دولتمردان و هم دولت فرصت بیشتری برای ارائه خدماتش به مردم پیدا می کند.

 

تمام ارکان دولت خادمین بلاشک ملت هستند

«سید زین العابدین موسوی» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت عنوان کرد: این دو شهید والامقام درک صحیحی از مسئولیت پذیری خدمت به مردم و همچنین ساده زیستی داشته‌اند و به همین خاطر است که سال های سال یاد و خاطره این دو شهید بزرگوار در اذهان عمومی باقی خواهد ماند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان تمام ارکان دولت را خادمین بلاشک ملت دانست و ابراز کرد: خدمت کردن به مردم ولایتمدار ایران اسلامی باید برای هر فردی که در بدنه دولت مسئولیت قبول می‌کند افتخار محسوب شود.

 

وی تاکید کرد: ما نیز در شهرستان آبادان به همراه اعضای شورای اداری شهرستان تمام تلاش خود را در جهت ایجاد رضایتمندی نسبی شهروندان به کار برده ایم و امیدواریم تا هر زمان که افتخار فرصت خدمت به این مردم عزیز را داریم بتوانیم بیش از پیش در جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی شهروندان و همشهریان خوب آبادانی گام برداریم.

 

موسوی همچنین با تبریک روز کارمند خاطر نشان کرد: امیدوارم که در سایه توجه حق تعالی بتوانیم در کنار هم خدمات قابل توجهی به ارباب رجوع  که ولی نعمت اصلی ما هستند ارائه دهیم.

 

کد خبر 1087863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha