دولت به نقش مساجد در تحقق بیانیه گام دوم توجه کند/ نقشه راه دولت حل مسائل فوری و اولویت دار باشد

حجت الاسلام دلبری بر لزوم توجه دولت انقلابی به نقش مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: امروز یکی از انتظارات مقام معظم رهبری اهمیت به مساجد است.

حجت الاسلام «سید محمد دلبری» با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دوم تا هشتم شهریورماه را به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است، این هفته را به دولت جدید تبریک عرض می کنیم و امیدواریم دولت تحول با وزرای تحول آفرین و جهادی موفق باشد‌.

 

امام جمعه گالیکش ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند دولت باید مومن، کاربلد و جوان و بانشاط باشد، در واقع این موارد باید سه شاخصه اصلی برای دولت سیزدهم باشد.

 

وی تصریح کرد: مهمترین نتیجه تشکیل دولت مردمی و تحولگرا نیز باید تقویت دو مؤلفه امیدآفرینی و ارتقای اعتمادسازی باشد.

 

حجت الاسلام دلبری با بیان اینکه دولت باید با کارهای عملی، خوب و به جا مردم را امیدوار کرده و اعتمادسازی کند، تأکید کرد: اگر این دو مورد شکل بگیرد به مرور زمان همه مشکلات برطرف خواهد شد، همانطور که ریاست محترم جمهور نیز در بیانات خود اشاره کردند ما می توانیم.

 

امام جمعه گالیکش گفت: دولت باید در مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کند و سیاست های بالادستی که متاسفانه در دولت قبلی بر روی زمین مانده بود را به مرحله اجرا برساند.

 

وی با بیان اینکه همه اعضای کابینه اعم از وزرا، مشاوران، معاونان باید این ویژگی ها را سرلوحه کار خود قرار دهند، متذکر شد: همه ما معذورات رئیس جمهور را در این انتخاب سخت می دانیم چراکه ایشان میراث دار دولت فرسوده و کم کار بود و فرصت هشت ساله در کادرسازی و نیروسازی را سوزانده است لذا ما باید دست دولتمردان را بگیریم تا این مشکلات برطرف شود.

 

حجت الاسلام دلبری یادآور شد: خوشبختانه افرادی که توسط رئیس جمهور به عنوان اعضای کابینه دولت سیزدهم معرفی شدند دو ویژگی خوب دارند، در وهله نخست سن اعضای کابینه ۱۰ سال جوان تر شده است، همچنین اکثر آنها سابقه انقلابی، جهادی و مردمی دارند البته در خصوص کارآمدی این افراد باید منتظر مجلس شورای اسلامی و رأی قوه مقننه باشیم.

 

امام جمعه گالیکش ابراز داشت: مردم انتظار دارند نقشه راه دولت مسائل فوری مانند کسری بودجه، ثبات بازار سرمایه و ارز، کنترل گرانی و تورم، کرونا و کمبودهای آب و برق و غیره باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولتی انقلابی و تحول گرا است و هماهنگی بین قوا برقرار است و مردم، مسئولان و همه ظرفیت ها باید برای حل مشکلات به یاری دولت بشتابند.

 

حجت الاسلام دلبری بر لزوم توجه دولت انقلابی به نقش مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در دوران انقلاب اسلامی همه کارها و برنامه ها از مساجد شروع و انجام می شد، همانطور که در صدر اسلام نقش مساجد پررنگ بود و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) در مسجدالنبی همه مشکلات مسلمانان را برطرف می کردند و امروزه نیز باید نقش مساجد پررنگ باشد.

 

امام جمعه گالیکش بیان کرد: یکی از انتظارات مقام معظم رهبری از ما اهمیت به مساجد است، اگر می خواهیم مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما حل شود باید به مساجد بازگردیم و اجاره ندهیم این مکان معنوی خالی بماند.

 

 

کد خبر 1087897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha